• یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401100401912
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

کاهش محسوس آمار ازدواج در گلپایگان 

کاهش محسوس آمار ازدواج در گلپایگان 

ایسنا/اصفهان رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گلپایگان گفت: آمار ازدواج از ۷۷۴ فقره در سال ۱۳۹۵ به ۴۴۶ فقره در سال گذشته کاهش یافت که نشان از روند کاهشی ازدواج در گلپایگان است.

ناصر علی شاه‌رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵ جمعیت شهرستان گلپایگان ۹۰ هزار و ۸۶ نفر است که ۷۴ هزار و ۸۵۲ نفر از آنها ساکن مناطق شهری و مابقی در روستاها ساکن هستند. جمعیت شهرستان گلپایگان ۱.۷۶ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود. همچنین جمعیت تخمینی در سال ۱۴۰۱ بدون در نظر گرفتن عامل مهاجرت برابر با ۹۲ هزار و ۵۶ نفر است.

وی ادامه داد:  از سال ۱۳۹۵ تا سال گذشته آمار زاد و ولد در شهرستان گلپایگان سیر نزولی داشته است. میزان ولادت در سال ۱۳۹۵، هزار و ۴۳۴ نفر بوده  که در سال ۱۴۰۰ به ۸۵۷ نفر کاهش یافته است.  آمار فوتی‌ها نیز در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل شیوع کرونا افزایش پیدا کرده بود، این آمار در سال ۱۳۹۵ ، ۶۲۷ نفر بود، اما در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب به ۸۴۰ و ۸۵۶ نفر ثبت شد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گلپایگان گفت: آمار ازدواج از ۷۷۴ فقره در سال ۱۳۹۵ به ۴۴۶ فقره در سال گذشته کاهش یافت که نشان از روند کاهشی ازدواج در گلپایگان است. به دلیل تعطیل شدن دفتر ثبت طلاق در گلپایگان در حال حاضر آمار دقیقی در این زمینه نداریم و امیدواریم به زودی دفتر سیار در شهرستان دایر شود تا بتوانیم آمار طلاق‌های شهرستان را نیز به‌صورت دقیق در دست داشته باشیم.

شاه‌رضایی افزود: آمار ولادت در ۸ ماهه سال جاری ۵۵۰ نفر و در مدت مشابه آن در سال گذشته ۵۷۲ نفر بوده است. همچنین میزان فوت در ۸ ماهه سال گذشته ۶۳۳ نفر و در هشت ماهه سال جاری ۶۹۴ نفر است. در آمار ازدواج نیز همچنان شاهد روند کاهشی هستیم، به گونه‌ای که این آمار در سال جاری ۲۱۱ فقره بوده، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۲۷۱ فقره ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: نرخ ولادت، فوت و ازدواج در استان اصفهان در سال گذشته به ترتیب ۱۱، ۶.۷۵ و ۵.۰۸ در هر هزار نفر بوده است، اما این نرخ در گلپایگان در سال گذشته به ترتیب ۹.۳۱ ۹.۳ و ۴.۶۶ نفر در هر هزار نفر بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گلپایگان تصریح کرد: در هشت ماهه سال جاری ۳ هزار و ۲۴۱ فقره شناسنامه مکانیزه صادر شده که ۵۵۰ فقره متعلق به نوزادان و مابقی مربوط به بزرگسال بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha