• یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401100401952
  • خبرنگار : 50093

مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد:

فرودگاه مشهد گواهینامه بین‌المللی دریافت خواهد کرد؟

فرودگاه مشهد گواهینامه بین‌المللی دریافت خواهد کرد؟

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: نواقص مناطق پروازی فرودگاه مشهد رفع شده و منتظر تاییدیه نهایی سازمان هواپیمایی کشوری هستیم.

حسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص زمان دریافت گواهینامه بین‌المللی فرودگاه مشهد اظهار کرد: گواهینامه بین‌المللی آیتم‌هایی دارد که باید مراحل آن طی شود. فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در حال حاضر تمام این موارد را انجام داده است.

وی افزود: کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری آیتم‌های دریافت گواهینامه بین‌المللی فرودگاه مشهد را تایید کرده و فقط منتظر تایید نهایی سازمان هواپیمایی کشوری هستیم.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد ادامه داد: تنها فرودگاه کیش و مهرآباد تهران گواهینامه بین‌المللی دریافت کرده‌اند. مواردی که از فرودگاه مشهد خواسته‌اند نیز تکمیل شده و فقط منتظر تایید نهایی سازمان هواپیمایی کشوری هستیم.

جعفری با اشاره به اینکه گواهینامه بین‌المللی مخصوص مشکلاتی که در مناطق پروازی وجود دارد، است، تصریح کرد: یکی از معیارهای دریافت گواهینامه بین‌المللی رنگ‌آمیزی ساختمان‌های نیروی هوایی ارتش است که به ما ایراد گرفته‌اند. به عنوان یک مثال دیگر می‌توان به عدم رنگ‌آمیزی یک منبع آب در نزدیکی فرودگاه برای این مورد اشاره کرد. در حال حاضر تمام ایراداتی که گرفته شده برطرف شده است.

مطابق مقررات و ضوابط سازمان ایکائو، سازمان بین‌المللی هوانوردی و سازمان هواپیمایی کشوری به منظور استانداردسازی و عملیات هماهنگ طبق الگوهای شناخته شده بین‌المللی، فرودگاه‌های کشور را ملزم به دریافت مدرک گواهینامه فرودگاهی کرده است. فرشید گلیج، معاون عملیات فرودگاهی، در این باره عنوان کرده بود که فرودگاه‌های بین‌المللی تا تیر ماه ۱۴۰۳ موظف به دریافت این گواهینامه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha