• یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401100402152
  • منبع : نمایندگی سمنان

بزرگداشت اولین سالگرد تدفین شهید گمنام دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان

بزرگداشت اولین سالگرد تدفین شهید گمنام دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان

ایسنا/سمنان مراسم بزرگداشت اولین سالگرد تدفین شهید گمنام دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، روحانیون،خانواده معظم شهدا ،ایثارگران و جانبازان،استادان، همکاران و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان برگزار شد. 

رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ۴ دی در این آیین اظهار کرد: این گونه کارهای فرهنگی که توسط دانشجویان انجام می شود ماندگار و تأثیر گذار است. 
وی افزود: ایام فاطمیه، روزهای حزن اهل بیت در مصیبت مادر رسالت و همسر ولایت ، حضرت زهرای مرضیه (س) و روزهای غمباری است که شیعیان جهان به یاد برترین بانوی زنان عالم به سوگ می نشینند.
وی با اشاره به اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم افزود: شهیدان برای امنیت، آبرو و ناموس ما جان خود را فدا کردند.
نقدی با بیان اینکه خداوند توفیقی را به ما اعطا کرد تا سال گذشته روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر مطهر شهید گمنامی را در این دانشگاه دفن کنیم اظهار کرد: طی این یک سال برنامه های متعدد فرهنگی  با حضور جمعی از همکاران، دانشجویان و استادان در کنار آرامگاه این شهید برگزار شده است. 
وی با اشاره به اینکه حضور شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور منجر به خنثی شدن توطئه‌های دشمنان خواهد شد، افزود: باید تعهد بدهیم در هر مقامی هستیم به مکتب شهدا وفادار بمانیم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه عزت و استقلال و امنیت کشور، مدیون جانفشانی‌های شهداست، افزود: مایه افتخار است که استان ولایت‌مدار سمنان، بیش از ۳ هزار شهید، تقدیم نظام و انقلاب اسلامی نموده است.

محمد حسن حمزه پدر شهید مدافع حرم محمد حسین حمزه نیز با اشاره به این مطلب که تشیع پیکر مطهر شهدای گمنام خیلی خالصانه است گفت: وقتی که پیکر شهدا وارد یک شهری می شود انگار نور امیدی در آن شهر دیده می شود. 
وی افزود: شهدا با خود نوری دارند و آن نور است که به دل مردم می تابد و مردم اینگونه از پیکر شهید مطهر استقبال می کنند و در چنین برنامه هایی به صورت خودجوش شرکت می کنند
این پدر شهید ادادمه داد: خدا را شاکریم که بیش از ۴۰سال از دوران انقلاب اسلامی می گذرد و ما شاهد استقبال پرشور مردم از برگزاری چنین برنامه هایی هستیم. 
حمزه با تاکید بر اینکه برای این انقلاب زحمات زیادی کشیده شده است و ما شهدای زیادی را تقدیم جمهوری اسلامی کردیم افزود: باید همه ما برای حفظ این انقلاب تلاش کنیم. 
این جانباز هشت سال دفاع مقدس همچنین خاطراتی را از شهید محمد حسین حمزه و دیگر شهدا بیان کرد. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha