• دوشنبه / ۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401100502629
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

از حساب نجومی بدمصرف‌ها تا چالش تامین گاز مشترکین صنعتی و تولیدی

از حساب نجومی بدمصرف‌ها تا چالش تامین گاز مشترکین صنعتی و تولیدی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از مشترکین پر مصرف خواست هرچه سریع‌تر برای اصلاح الگوی مصرف خود اقدام کنند تا مشمول صورتحساب‌های نجومی نشوند.

رحمان محمودی در گفت‌وگو با یسنا از توزیع هزار و ۴۲۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان از ابتدای امسال گفت و اظهار کرد: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۹۳ میلیون متر مکعب بوده و توزیع گاز طبیعی در استان نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به مصرف بالای گاز خانگی در کشور و استان، تامین گاز مشترکین صنعتی و تولیدی، اکنون با مشکل مواجه شده و نیاز است که با همراهی مردم و صرفه جویی در استفاده از گاز طبیعی، روند مصرف در استان را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از ارائه طرح‌های تشویقی برای مشترکین کم مصرف و طرح‌های تنبیهی برای مشترکین بد مصرف گفت و ادامه داد: هر یک واحد صرفه‌جویی گاز از سوی مشترکین موجب اعمال سه درصد تخفیف می‌شود، اما در مقابل تعرفه مشترکان پرمصرف بخش خانگی، یعنی از پلکان ۴ به بعد افزایش یافته است و این تغییر تعرفه در دوره سرد در صورتحساب‌های مشترکان اعمال می‌شود.

وی با اشاره به رشد گازرسانی به مناطق استان، بیان کرد: با گازرسانی به تمامی ۳۲ شهر استان ۱۰۰ درصد جمعیت شهری خراسان جنوبی تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته است و ۹۹.۴ درصد روستاهای استان گاز رسانی شده است.

محمودی با اشاره به جشن پایان گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، افزود: ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که عملیات گازرسانی به آنها انجام شده، همچنین ۸۴۶ خانوار از روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز گازرسانی شده و در مجموع به ۱۷۶۸ روستا عملیات گازرسانی انجام شده که امیدواریم تا هفته دولت سال آینده تمام روستاهای دارای سکنه استان به صورت کامل گازرسانی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha