• دوشنبه / ۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401100502648
  • خبرنگار : 50105

گره ارتباط دانشگاه با جامعه کجاست؟

چرا فعالیت یک شریک صنعتی بر همکاری صنعت و دانشگاه تاثیر دارد؟

چرا فعالیت یک شریک صنعتی بر همکاری صنعت و دانشگاه تاثیر دارد؟

ایسنا/خراسان رضوی با بهبود اقتصاد و قابلیت‌های فناوری بومی کشورهای صنعتی جدید، انتظار می‌رود دانشگاه‌های ملی و سازمان‌های تحقیقاتی عمومی برای حمایت از شرکت‌های بومی برای حرکت به سمت صنایع پویاتر و با فرصت‌های بالا اهمیت فزاینده‌ای پیدا کنند؛ با این حال ویژگی‌های همکاری با دانشگاه‌ها ممکن است بر اساس اینکه شریک صنعتی در فعالیت‌های بالغ یا نوظهور مشغول است، بسیار خاص باشد.

به نقل از ساینس دایرکت، در یک مطالعه نقش همکاری دانشگاه و صنعت برای توسعه نوآوری در صنایع بالغ و نوظهور در کشورهای صنعتی جدید بررسی و مورد بحث قرار گرفت؛ شواهد از ۲۴ گروه تحقیقاتی در بخش‌های علوم و مهندسی در دانشگاه‌ها و سازمان‌های تحقیقاتی عمومی در برزیل، تایید تجربه اولیه‌ای را برای این پیشنهاد ارائه می‌کند که زمینه‌ها و نقش همکاری دانشگاه و صنعت در صنایع بالغ و نوظهور متنوع است.

شبکه‌های دانش در صنایع نوظهور توسعه نیافته‌اند و حمایت عمومی از پروژه‌های تحقیقاتی پراکنده است. به این معنا که پروژه‌های تحقیق و توسعه دانشگاه‌ها با شرکت‌هایی در صنایع نوظهور کمتر از پروژه‌هایی با شرکت‌هایی در صنایع بالغ است که می‌تواند نتیجه ابتکارات دانشگاهی و فراخوان‌های عمومی برای پروژه‌های تحقیقاتی باشد یا به‌ طور کامل توسط حامیان اصلی تحقیقات عمومی تامین مالی می‌شود.

در صنایع نوظهور نقش دانشجویان و کارکنان شرکت برای میانجیگری بین سازمان‌ها و شرکت‌های تحقیقاتی عمومی بسیار مهم است.

دولت‌های کشورهای تازه صنعتی شده به‌ طور فزاینده‌ای بر تقویت تعاملات علم و صنعت و توسعه بخش‌های فناوری پیشرفته متمرکز شده‌اند.

سیاست‌گذاران در اقتصادهای توسعه‌ یافته و دولت‌های کشورهای تازه صنعتی شده بر طراحی سیاست‌هایی با هدف ارتقاء کیفیت برنامه‌های پژوهشی و آموزشی سازمان‌های تحقیقاتی و آموزشی عمومی تمرکز کرده‌اند تا نقش خود را کارآفرینانه‌تر و برای توسعه اقتصادی ملی مفیدتر کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha