• دوشنبه / ۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401100502696
  • خبرنگار : 71477

دادستان پاریس: مظنون تیراندازی «نفرت از خارجی‌ها» را ابراز کرده است

دادستان پاریس: مظنون تیراندازی «نفرت از خارجی‌ها» را ابراز کرده است

دادستان پاریس اعلام کرد، مظنون تیراندازی اخیر به سه تبعه کرد در پایتخت فرانسه به بازرسان "نفرت خود از خارجی‌ها" را ابراز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مرد ۶۹ ساله روز جمعه پس از آنکه دو مرد و یک زن را در یکی از مراکز فرهنگی کردها نزدیک به یک کافه کردی در مرکز پاریس به ضرب گلوله به قتل رساند، بازداشت شد. پلیس فرانسه معتقد است که این مرد تنها تیرانداز این رویداد بوده است.

هزاران نفر از کردهای مقیم فرانسه بعد از ظهر شنبه در میدان جمهوری پاریس در اعتراض به حادثه تیراندازی که منجر به کشته شدن ۳ فعال کُرد در روز جمعه شد، تجمع کردند.

لورا بکیوآ، دادستان پاریس در بیانیه‌ای گفت: این مظنون در جریان بازجویی گفت که دزدی از خانه‌اش در سال ۲۰۱۶ میلادی باعث ایجاد "نفرت از خارجی‌ها" در او شد که کاملا بیمارگونه است.

دفتر دادستانی پاریس در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد، این مظنون روز شنبه در یک بیمارستان روانپزشکی زیر نظر پلیس بستری شد اما کمی بعد از بیمارستان مرخص شد و بازداشتش در اداره پلیس عصر یکشنبه از سر گرفته شد. این مظنون روز دوشنبه در مقابل قاضی بازپرسی حاضر خواهد شد.  

در ادامه این بیانیه آمده است، انگیزه نژادپرستانه به اتهامات اولیه قتل و حمل سلاح که علیه این مظنون وارد شده، اضافه شده است.

دادستان پاریس گفت: در جریان تفتیش خانه پدری این مظنون که در آنجا زندگی می‌کرد هیچ مدرکی دال بر هرگونه ارتباط او با ایدئولوژی افراطگرایی یافت نشد. او ابتدا قصد داشت قربانیان احتمالی خود را در حومه پاریس پیدا کند اما بعد این نقشه را کنار گذاشت.

نمایندگان جامعه کرد تیراندازی روز جمعه را به عنوان یک حمله تروریستی محکوم کرده‌اند.

در جریان این تیراندازی سه تن دیگر نیز زخمی شدند. به گفته دادستان پاریس، دو تن از این زخمی شدگان همچنان در بیمارستان هستند اما شرایطشان وخیم نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha