• دوشنبه / ۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401100502988
  • منبع : بازار

آشنایی با دکوراسیون داخلی

آشنایی با دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی فرآیند انتخاب مواد و طرح‌ها برای طراحی فضاهای داخلی در قسمت‌های مختلف خانه، اداره، شرکت، مغازه و سایر فضاهای دیگر است. طراحی دکوراسیون داخلی برای هر کدام از این فضاها با توجه به وسعت، عملکرد و سلایق شخصی متفاوت است. سبک‌های متفاوتی برای دکوراسیون داخلی وجود دارد که بسته به سلیقه و البته بودجه می‌توان هر کدام از آنها را انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از کارانا، دکوراسیون داخلی هنر تزئین یک خانه مسکونی یا فضای تجاری با توجه به ترجیحات و سبک شخصی و همچنین نیازهای آن است. کارانا دکور با طراحی دکوراسیون داخلی برای منازل و ادارات ساخت کمد چوبی، مبلمان و انواع کابینت خدمات کاملی را در این زمینه ارائه می‌دهد. دکوراسیون داخلی ممکن است برای برخی افراد کار آسانی به نظر برسد، اما این هنر به در نظر گرفتن جزئیات و دانش سبک‌های طراحی مختلف نیاز دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی باید به موارد زیر توجه داشت:

استفاده از نور طبیعی و غیرطبیعی

استفاده از رنگ مناسب

حفظ الگوی ویژه در طراحی

استفاده از گل و گیاه مناسب

استفاده از لوازم مناسب برای دکوراسیون

دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی را برای فضاهای مختلف می‌توان استفاده کرد اما یکی از رایج‌ترین آن دکوراسیون داخلی خانه است. در این دکوراسیون از سبک‌های متفاوتی در دنیا استفاده می‌شود با این وجود دکوراسیون داخلی منزل ایرانی متفاوت بوده و از سنت دیرینه و غنی ایران تأثیر می‌پذیرد.

دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه به ویژه در خانه‌های ایرانی یکی از مهم‌ترین بخش خانه است. به همین دلیل دکوراسیون داخلی آشپزخانه به ویژه برای آشپزخانه‌های کوچک نقش حیاتی دارد. برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما باید با توجه به سبک مورد استفاده برای بخش‌های دیگر خانه مواردی از جمله جزیره، یخچال، سینک، گاز و وسایل ضروری دیگر را تهیه کنید. دکوراسیون آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که تمامی وسایل در دسترس باشد تا پذیرایی و پخت و پز به راحتی انجام شود.

دکوراسیون پذیرایی

در دکوراسیون داخلی پذیرایی یکی از مهم‌ترین مسئله تعیین‌کننده سبک، وسعت پذیرایی است. در دکوراسیون داخلی منزل کوچک بهتر است از وسایل غیرضروری و متعدد در پذیرایی استفاده نشود. سعی کنید مبلمان و وسایل دیگر را با توجه به سبک انتخاب شده، تهیه کنید. مهم‌ترین مسئله در این رابطه، نور است. این مورد به ویژه در دکوراسیون داخلی منزل مدرن اهمیت بالایی دارد، زیرا از عناصر اصلی این سبک، نور طبیعی ملایم می‌باشد. نحوه قرارگیری مبل‌ها، رنگ استفاده شده و همخوانی آن با سایر وسایل اهمیت بالایی در دکوراسیون داخلی پذیرایی دارد.

دکوراسیون اتاق خواب

در دکوراسیون داخلی اتاق خواب، سرویس خواب مهم‌ترین مورد است. مدل سرویس خواب باید با سبک کلی خانه همخوانی داشته باشد. راحتی در اتاق خواب اهمیت بالایی دارد و هدف شما نیز از طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید همین موضوع باشد. نوع پرده، کاغذ دیواری، فرش، کمد دیواری و رنگ اتاق، باید از مواردی باشد که به آن توجه کنید.

آشنایی با دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل کوچک

در دکوراسیون داخلی منزل کوچک به دلیل وسعت کم آن، باید سعی کنید از حداقل وسایل استفاده کنید تا محیط خانه شلوغ نشود. سعی کنید از مبل‌های ۷ نفره استفاده کنید تا فضای زیادی اشغال نشود. نصب تلویزیون به دیوار ترفندی ساده برای استفاده حداکثری از فضای داخلی است. استفاده از مبل تخت شو، یا تخت خواب‌های جمع شونده گزینه مناسبی برای دکوراسیون منزل کوچک است.

سبک‌های دکوراسیون داخلی

سبک‌های دکوراسیون داخلی به مرور زمان و با توجه به نیاز افراد تغییر می‌کند. در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته سبک‌های طراحی متعددی پدید آمده که برخی از آنها شهرت بالایی دارند. در ادامه لیست بهترین سبک‌های دکوراسیون داخلی بررسی شده است.

سبک ساحلی سبک مدرن
سبک معاصر سبک مدرن گلم
سبک کانتری سبک التقاطی
سبک بوهمین سبک کلاسیک
سبک باروک سبک رنسانس

دکوراسیون داخلی ساحلی

دکوراسیون داخلی ساحلی یک سبک عالی برای کسانی است که می‌خواهند ساحل و اقیانوس را وارد زندگی روزمره خود کنند. این طرح شامل طرح‌های رنگی سفید، آبی، سبز و نارنجی است. لوازم دیگر شامل صخره‌های اقیانوسی، صدف‌های دریایی، عناصر چوبی و مبلمان معمولی برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش است. از این سبک در طراحی برخی منازل و دفاتر تجاری استفاده می‌شود.

آشنایی با دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن یک سبک شیک است که عنصر اصلی آن سادگی در فضای کلی و همچنین لوازم داخلی ساختمان است. در این سبک، طراحان از رنگ‌های سفید، خاکستری و سیاه به عنوان طرح‌های اصلی رنگ استفاده می‌کنند. طرح‌های این سبک، تمیز و بدون درهم ریختگی هستند. خطوط مستقیم و پررنگ ترجیح داده می‌شوند. از عناصر و مواد جانبی طبیعی مانند قاب‌های چوبی، دکور فلزی و مبلمان استفاده می‌شود.

دکوراسیون داخلی معاصر

دکوراسیون داخلی معاصر، طراحی نرم‌تری نسبت به سبک مدرن دارد. این سبک اغلب با مدرن اشتباه گرفته می‌شود، زیرا ظاهری تمیز با خطوط مستقیم داشته و رنگ‌های تند، ملایم و خنثی را امکان‌پذیر می‌سازد. سبک دکوراسیون داخلی معاصر همیشه در حال تغییر است که بر طرح‌ها و روندهای زمان حال تمرکز دارد. آنچه امروز به عنوان طراحی معاصر شناخته می‌شود در آینده تعریف متفاوتی دارد.

سبک مدرن گلم

سبک مدرن گلم (Modern Glam) یکی از سبک‌های زیبای دکوراسیون داخلی بوده که به زیبایی طراحی معاصر و مدرن را ادغام می کند. صندلی‌ها و مبل‌های روکش‌دار این فضاها را با پارچه‌های لوکس مانند مخمل تزئین می‌کنند. مبلمان و لوازم جانبی فلزی معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند و با طرح‌های رنگی روشن یا خنثی ترکیب می‌شوند. سایر ویژگی‌ها مانند لوسترها، آینه‌های بزرگ و استفاده از وسایل تزئینی متفاوت، جلوه‌ای پیچیده و باکلاس را به منزل شما می‌بخشد.

آشنایی با دکوراسیون داخلی

سبک کانتری

سبک کانتری در دکوراسیون داخلی، مواد طبیعی و عناصر روستایی را برجسته می‌کند تا یک محیط زندگی مزرعه در فضای باز را بسازد. این سبک در حقیقت به معنی کلبه روستایی است. رنگ قرمز در این سبک یک رنگ غالب بوده که با رنگ‌های ملایم همراه است. سبدهای حصیری، پالت‌ها و قطعات چینی سفید از لوازم جانبی محبوب سبک کانتری می‌باشند.

سبک التقاطی در دکوراسیون داخلی

اگر شخصی نسبت به سبک مورد علاقه خود مطمئن نیست و به سبک‌های متعدد علاقه دارد، می‌تواند سبک یا اکلکتیک یا التقاطی را انتخاب کند. سبک التقاطی در دکوراسیون داخلی قوانین تعریف نشده دارد. در این نوع سبک، تمام عناصر، رنگ‌ها، بافت‌ها و متریال‌ها برای ایجاد فضایی متمایز استفاده می‌شوند.

سبک بوهمین در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی بوهمین (Bohemian) دارای طراحی روشن و رنگارنگ است. رنگ‌های اصلی قرمز، زرد و آبی بوده که با تاکید بر صورتی، بنفش تیره و نارنجی استفاده می‌شوند. قطعات مبلمان چوبی پوشیده شده با پارچه مخمل و با طرح‌های راه راه، هندسی و گل‌دار مشبک از ویژگی‌های این دکوراسیون است. سبک بوهمین برای افرادی است که ممکن است از سفر و فرهنگ منطقه‌ای خاص الهام گرفته باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha