• سه‌شنبه / ۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401100603329
  • خبرنگار : 71415

ناوالنی مقامات روسیه را متهم به آسیب زدن عمدی به سلامتش کرد

ناوالنی مقامات روسیه را متهم به آسیب زدن عمدی به سلامتش کرد

الکسی ناوالنی، چهره مخالف دولت روسیه که محبوس در زندان است، مقامات این کشور را متهم به استفاده از شرایط حبس او برای آسیب زدن به سلامتی‌اش کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف دولت روسیه گفت، به دلیل گذراندن مدت زمان‌های طولانی در حبس انفرادی در راستای یک استراتژی عمده مقامات این کشور برای تضعیف سلامتش، مبتلا به کمردردی وخیم شونده، شده است.

ناوالنی در پستی در توئیتر همچنین ادعا کرد، مقامات روسیه به او داروهای ناشناس تزریق کرده‌اند.

او در این پست توئیتری خود نوشت: "ببینید سیستم چطور کار می کند، شما اجازه کتک زدن یک شخص را ندارید اما رهبرانتان به شما دستور داده‌اند آسیب بدی به آنها برسانید."

ناوالنی ۴۶ ساله که به واسطه وکلا و متحدانش می‌تواند در رسانه اجتماعی پست منتشر کند اظهار کرد: "به عنوان مثال در ستون فقراتم مشکلی دارم. روشن است که یک نفر برای بدتر کردن این مشکل من چه کار می‌کند تا جای ممکن مرا ساکن نگه دارد.

او ادامه داد: "اگر یک شخص را در یک سلول محبوس کنید و او در این سلول ۱۶ ساعت در روز صرفا بتواند بایستد یا روی یک چهارپایه فلزی بنشیند، حتی یک فرد سالم هم بعد از تجربه یک ماه در چنین شرایطی بی تردید دچار کمردرد می‌شود. من سه ماه گذشته را در چنین شرایطی گذرانده‌ام. طبیعتا کمردرد من خیلی شدید است."

ناوالنی خاطر نشان کرد، یک ماه و نیم پیش درخواست ملاقات با دکتر را داد. او گفت، وقتی سرانجام دکتر به دیدن او آمد، تنها برای پنج دقیقه او را معاینه کرده و از گفتن نتیجه معاینه‌اش به او و اینکه برایش چه چیزی تجویز می‌کند خودداری کرد.

ناوالنی اظهار کرد، بعد از آن داروهایی را به او تزریق کردند و وقتی سوال کرد که آمپولهای حاوی چه چیزی هستند به او گفته شد: "ما چیزی را که دکتر تجویز کرد تزریق می‌کنیم به عنوان مثال ویتامین ب."

او ادعا کرد: این داروهای تزریقی کمکی نکردند و به طور کلی من کمی احساس ناخوشایندی از بابت تزریق شدن دارویی نامشخص به خودم دارم.

این پست توئیتری ناوالنی حاوی تصاویری از مدارک پزشکی وی بود و گفت که این مدارک یک ماه بعد از آنکه درخواست دیدنشان را کرده، برای او ارسال شده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha