• پنجشنبه / ۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401100804388
  • خبرنگار : 50513

شهردار زنجان:

ساماندهی عمده‌ای در شهر باید صورت گیرد

ساماندهی عمده‌ای در شهر باید صورت گیرد

ایسنا/زنجان شهردار زنجان گفت: مناطق جنوب شهر از کم‌ترین امکانات ورزشی برخوردار هستند و این مسئله باید مورد توجه قرار گرفته و حل شود.

علیرضا فیروزفر صبح امروز (۸ دی‌ماه) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری، با تاکید بر اینکه باید ساماندهی عمده‌ای در شهر دهیم، اظهار کرد: در حوزه بازآفرینی شهری در مجموع ۱۵۶ میلیارد تومان در شهر زنجان هزینه شده است که حدود ۲۱ میلیارد تومان آن از محل کمیته دولتی و بودجه بازآفرینی بوده است.

وی با بیان اینکه امسال جلسه بازآفرینی شهری برای شهر زنجان فعال شد، تصریح کرد: در این جلسه ۳ منطقه نجف‌آباد، کوی وحدت و اصغریه مورد بررسی قرار گرفتند. در خصوص منطقه نجف‌آباد یا بیسیم نیازمند یک حمایت جدی هستیم. فواید ایجاد و بازگشایی پارک هاشمی‌نژاد می‌تواند در بازآفرینی این منطقه کمک خوبی باشد. طرح‌های در نظر گرفته شده برای منطقه نجف‌آباد می‌تواند تا حد زیادی در این منطقه تحول ایجاد کند.

فیروزفر با اشاره به اینکه در کوی وحدت عمده مشکل،  قرارگیری خانه‌های مسکونی‌ در حریم راه‌آهن است، ادامه داد: حریم راه‌آهن یک مبحث کشوری است و با توجه به مسائل کشوری نتوانستیم راه حل و پاسخی برای این مسئله پیدا کنیم و در حال حاضر تنها می‌توانیم به طور موردی برای تعمیرات به اهالی تسهیلات بدهیم. باید راهکاری برای حل مشکل حریم و یا جابه‌جایی پیدا کنیم.

این مسئول با بیان اینکه محدوده اصغریه نیز در این جلسات مطرح شد، افزود: حضور و وجود حسینیه اعظم زنجان در این منطقه علاوه بر برکاتی که داشته است، یک عامل برای بازآفرینی شهری تلقی می‌شود. همه معابری که در اطراف حسینیه اعظم مربوط به بازگشایی هستند حسینیه با نذورات مردمی‌ انجام داده است. لازم به ذکر است که روشنایی این منطقه تقویت خواهد شد و ایجاد فضای سبز نیز در دستور کار است.

فیروزفر با تاکید بر اینکه طرح‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در راستای بازآفرینی شهری در حال پیگیری برای انجام هستند، یادآور شد: در مناطق کم‌برخوردار امکانات ورزشی نداریم. مناطق جنوب شهر از کم‌ترین امکانات ورزشی برخوردار هستند و این مسئله باید مورد توجه قرار گرفته و حل شود.

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز اساسی مناطق بافت فرسوده و ناکارآمد به نوسازی ساختمان‌ها، منازل موجود در این منطقه از کمترین پایداری برخوردار هستند. طرح بازآفرینی شهری این مناطق را می‌تواند از وضعیت فعلی نجات بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha