• پنجشنبه / ۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401100804459
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

اتمام فاز نخست ساخت میدان ورودی شهر زاهدان تا پایان دی ماه

اتمام فاز نخست ساخت میدان ورودی شهر زاهدان تا پایان دی ماه

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از اتمام فاز نخست ساخت میدان ورودی شهر زاهدان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال تا پایان دی ماه جاری خبر داد.

عطاء‌الله اکبری امروز در بازدید از میدان راه و شهرسازی زاهدان اظهار کرد: از آنجایی که نخستین نشانه بصری که از شهر در ذهن مسافران آن نقش می‌بندد دروازه و ورودی شهر است که می‌تواند تصویر ذهنی خوشایندی برای آنان ایجاد کند، مجموعه راه و شهرسازی استان در سال جاری بر بهبود این مسئله در ورودی شهر زاهدان تمرکز کرده و برای دستیابی به راهکارهای مناسب در طراحی و ساماندهی ورودی کنونی این شهر ابتدا توجه به ماهیت مفهوم ورودی و شناخت پدیده کرده و سپس با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در جهت ساخت آن تلاش کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد این میدان در دو فاز، طراحی المان‌های ویژه و ساخت محوطه به یکی از بزرگترین و زیباترین میدان‌های شهر زاهدان تبدیل شود که مرحله نخست آن ساخت المان با ارتفاع ۱۴ متر و صرف هزینه ۴۰ میلیارد ریالی در حال سیر مراحل نهایی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان با تاریخی کهن و آثار و اماکن متعدد باستانی و تاریخی و مناظر بکر و دیدنی جذابیت‌های بی‌بدیل فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد، گفت: المان ورودی این میدان در سازه هشت ضلعی ساخته خواهد شد که در هر ضلع آن به مساحت تقریبی ۷۰ متر مربع با تاکید بر رویکرد وحدت ملی و مذهبی تصاویر اماکن تاریخی و گردشگردی از شمال تا جنوب استان به شکل برجسته کار خواهد شد تا هر گردشگری با دور زدن کامل آن در چند لحظه زیبایی‌های فرهنگی آن را مشاهده کند.

اکبری با تاکید بر اینکه فاز دوم میدان ورودی شهر زاهدان نیز تا  اوایل سال آینده به اتمام خواهد رسید، تصریح کرد: مجموعاً ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پروژه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha