• پنجشنبه / ۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401100804652
  • خبرنگار : 30058

یک مسئول مطرح کرد:

درس مدیریت محیط زیست برای دانشجویان اجباری شود

درس مدیریت محیط زیست برای دانشجویان اجباری شود

ایسنا/اردبیل معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امید می رود با ورود جدی سازمان محیط زیست به این موضوع، این درس ۲ واحدی به صورت درس تخصصی برای کلیه رشته ها به صورت اجباری ارائه شود؛ چراکه به نفع محیط زیست کشور خواهد بود.

تقی اکبری معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی ۸ دی در نشست معاون رئیس جمهور با فعالان محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو و حدود ۴۰۰ عضو هیات علمی و ۴۰۰ کارمند است، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی دارای مساحت ۱۶۵ هکتار می باشد که از این میزان، ۳۴ هکتار مربوط به فضای سبز است.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی مدیریت سبز دانشگاهی دارای رتبه ۳ ملی و ۱۵۵ بین المللی است، افزود: برای اولین بار کارشناس مدیریت سبز در این دانشگاه فعالیت می کند.

اکبری مشکل محیط زیست کشور را مشکل حکمرانی دانست و تصریح کرد: دولت باید برای سازمان و دانشگاه ها پیوست های محیط زیستی در نظر بگیرد و سازمان ها و دانشگاه ها نیز ملزم به رعایت آن باشند.

معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه درس مدیریت محیط زیست به صورت اختیاری در برخی دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه محقق اردبیلی به صورت پایلوت در حال اجرا است، افزود: امید می رود با ورود جدی سازمان محیط زیست به این موضوع، این درس ۲ واحدی به صورت درس تخصصی برای کلیه رشته ها به صورت اجباری ارائه شود؛ چراکه به نفع محیط زیست کشور خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات انجام شده بین ادراک از محیط زیست و آرامش روانی ارتباط معناداری وجود دارد.

وی به ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی و کاهش آب رود ارس تاکید کرد: امید می رود تدابیری اندیشیده شود تا رود ارس تبدیل به دریاچه ارومیه دوم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha