• جمعه / ۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401100904859
  • خبرنگار : 50039

نماینده ولی فقیه در استان گلستان عنوان کرد:

گلستان در حوزه آب فقیر است/ لزوم توجه ویژه به پرورش اسب

گلستان در حوزه آب فقیر است/ لزوم توجه ویژه به پرورش اسب

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه استان از نظر آب فقیر است، گفت: ۷۰ درصد آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز جمعه ۹ دی ماه ۱۴۰۱ در دیدار سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی با وی به برخی مشکلات حوزه کشاورزی استان گلستان اشاره و اظهار کرد: تعامل و هماهنگی خاصی در حوزه جهاد کشاورزی استان گلستان وجود دارد که قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه 
باید حرف‌های مردم را شنیده و در حد توان پاسخگوی سوالات و نیازهای آنها باشیم، ادامه داد: باید مسئولان شفاف میزان توان خود را به مردم اعلام کنند.

وی با تاکید بر اینکه در گلستان قدیم صنعت کشاورزی و کشاورز از دیگر بخش‌ها بالاتر بوده است، افزود: امروزه گرانی نهاده‌ها، ادوات کشاورزی و حمل‌ونقل سبب گلایه کشاورزان شده است.

گلستان در حوزه آب فقیر است/ لزوم توجه ویژه به پرورش اسب

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه در گذشته وقتی فصل برداشت پنبه می‌شد شور وصف ناپذیری در استان به‌وجود می‌آمد، خاطرنشان کرد: روزی ۲۴۰ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت پنبه می‌رفت و کیفیت تولیدی استان در سطح کشور زبانزد بود که متاسفانه به ۲۰ هزار هکتار کاهش یافته است.

وی صنعت دامداری را درراستان مقرون به صرفه ندانست و اضافه کرد: همین موضوع سبب شده تا دامداران دام‌های خود را بفروشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه بخشی از کشاورزی از قبیل باران و آفتاب در دست خداست و بخش اعظمی در اختیار بشر است که باید عمران و آبادانی صورت پذیرد، تصریح کرد: آتش زدن باقیمانده محصولات کشاورزی آسیب جدی به اراضی وارد می‌کند و سبب از بین رفتن آهن خاک می‌شود که باید با این اقدام برخورد شود.

وی در خصوص وضعیت نامساعد آب در استان گلستان گفت: استان گلستان از نظر آب فقیر است و قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست و ۷۰ درصد آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.

وی صنعت سوارکاری گلستان را مهم دانست و با اشاره به اینکه این صنعت به اندازه‌ای که فوتبال در جهان اهمیت دارد برای گلستان‌ها مهم است، تصریح کرد: باید به پرورش اسب توجهی ویژه شود و همه زیرساخت‌های لازم در این حوزه فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۹ ۱۳:۲۸

درود باقای نورمفیدی برای بیان حقایق