• شنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401101005365
  • خبرنگار : 50039

وزیر جهاد کشاورزی:

کشاورزی با فقر سرمایه‌گذار مواجه است/ خالی نشدن قفسه غذا خط قرمز وزارت

کشاورزی با فقر سرمایه‌گذار مواجه است/ خالی نشدن قفسه غذا خط قرمز وزارت

ایسنا/گلستان وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی با فقر سرمایه‌گذاری مواجه است، گفت: باید برای رفع محرومیت به سراغ سرمایه‌گذاران سایر بخش‌ها برویم.

سید جواد ساداتی‌نژاد عصر دیروز جمعه ۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ در نشست با مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال سختی برای خانواده کشاورزی بود، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی نظارت بر بازار را از ابتدای دولت سیزدهم برعهده گرفته است که از گذشته ساختار و نیروی مشخصی را در این زمینه نداشته و ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه جنگ اکراین اهمیت امنیت غذایی را به جهان نشان داد، ادامه داد: امروز جهانیان متوجه شدند که قدرت غذا از قدرت اسلحه هم بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد هنوز یک نهاد است و تفکر نهادی و خرد جمعی در آن وجود دارد، افزود: خالی نشدن قفسه‌های غذا خط قرمز وزارت جهاد است و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دست‌اندرکاران جهاد کشاورزی سبب شد تا با وجود مشکلات هیچ قفسه‌ای در کشور خالی نباشد.

ساداتی‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت الگوی کشت کشاورزی قراردادی خاطرنشان کرد: دنیا نتوانسته است طرحی بهتر از کشت قراردادی ارائه دهد و باید برای تحقق آن صنایع تبدیلی را به میدان بیاوریم تا سوددهی داشته باشد.

وی بر لزوم صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی تأکید و تصریح کرد: باید با تمام توان و قدرت طرح صدور سند اراضی کشاورزی را به نفع کشاورزان اجرا کنیم.

کشاورزی با فقر سرمایه‌گذار مواجه است/ خالی نشدن قفسه غذا خط قرمز وزارت

وزیر جهاد کشاورزی واگذاری کار به اتحادیه‌ها در ۳۱ استان کشور را از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: این کار در بخش مرغ آغاز شده و در حوزه‌های دام و خرید محصولات کشاورزی هم اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازار باید در اختیار اتحادیه‌ها باشد و مدنظر داشته باشیم که نزدیک‌ترین فرد به کشاورزان و تولیدکنندگان اتحادیه‌ها هستند، گفت: طرح هوشمندسازی تأمین و تولید مرغ و دام شروع شده و همه فرآیندها در سامانه "ستکاوا" ثبت می شود تا واسطه‌ها حذف و دست دلالان کوتاه گردد.

این مقام مسئول، وزارت جهاد را در حوزه درآمد جزو چهار دستگاه انتهای جدول دولت دانست و توضیح داد: بخش کشاورزی با فقر سرمایه‌گذاری مواجه است و برای رفع محرومیت باید به سراغ سرمایه‌گذاران سایر بخش‌ها برویم و آنها را برای سرمایه‌گذاری در گلخانه‌ها، شیلات، دامپروری و سایر حوزه‌ها تشویق کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha