• شنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1401101005394
  • خبرنگار : 71573

«آزما» با یک پرونده ویژه منتشر شد

«آزما» با یک پرونده ویژه منتشر شد

صد و هفتادمین شماره ماهنامه «آزما» با پرونده ویژه «دیوارنگاره‌ها» همزمان با ۲۴ سالگی‌ این مجله منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این شماره با یادداشت‌های هوشنگ اعلم - سردبیر مجله - با تیتر «کابوس فارنهایت ۴۵۱» و  ندا عابد - مدیر مسئول مجله-  با عنوان «بماند به یادگار» آغاز شده و در ادامه دیگر یادداشت سردبیر با عنوان «از خاکستر ریشه‌ها» آمده است.

بخش «نگاه» شماره جدید «آزما» به زنده‌یاد مفتون امینی اختصاص دارد که با این مطالب همراه است: «وقتی که شعر جواب نمی‌داد» نوشته سعید برآبادی، «آهسته آمد و نرم رفت!» از علیرضا بهرامی و «شاعر فصل‌های بی‌صدا» نوشته سرمد قباد.

«صدایی مشترک با ضرباهنگ واژه‌ها» و «همگرایی، با درفشی از واژگان» عنوان گفت‌وگوهایی است که با احمد پوری و شمس لنگرودی درباره شعر اعتراضی در بخش گفت‌وگو منتشر شده است.

«پرسه در هوای دیوارنگاره‌ها» عنوان پرونده ویژه این شماره «آزما» است که با این مطالب همراه شده: «دیوارها و دلتنگی‌ها» نوشته آرش امین، «چیزی که اسپری‌اش می‌کنید!» از شیرین رستگارپور، «پژواک «نه»! در صدای هنر» نوشته مهگان فرهنگ و «دیوارنگاری، صدای هنر برای بیشتر دانستن» نوشته مهتاب خسروشاهی.

«حافظه جمعی و هویت ملی» نوشته ناصر فکوهی و «مسئولیت و اعتراض در ادبیات» ترجمه پژمان سلطانی در بخش مقاله و «بازار کتاب و اوضاع ناروشن» نوشته پروانه کاوسی در بخش گزارش درج شده‌اند. «تئاتر روزنه‌ای به سوی روشنا» از شقایق عرفی‌نژاد هم عنوان مطالب در حوالی صحنه «آزما» است.

«تنهایی بیژن» نوشته هاجر حسنوند، «می‌خواهم زنده بمانم» نوشته الهام سلاحی و «خرده‌ جنایت‌های کودکانه» نوشته آتوسا زرنگار در بخش داستان ایرانی و «درخت قصه‌گو» نوشته ریچل دیوندورف، «رویای زنبور» نوشته مولی آندریا راین و «بازگشت» نوشته آنی ارنو در بخش داستان خارجی منتشر شده است.

 شعر خودمان و پیشخوان کتاب دیگر بخش‌های  این شماره از «آزما»ست.

صد و هفتادمین شماره ماهنامه «آزما» با صاحب امتیاز و مدیر مسئولی ندا عابد و سردبیری هوشنگ اعلم در ۷۴ صفحه و با قیمت۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha