• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401101106024
  • خبرنگار : 50034

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اعلام کرد

افزایش ۱۴ درصدی مصرف گاز در همدان/ قطع ۲۴ گرماتاب در اغذیه‌فروشی‌ها

 افزایش ۱۴ درصدی مصرف گاز در همدان/ قطع ۲۴ گرماتاب در اغذیه‌فروشی‌ها

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از افزایش ۱۴ درصدی مصرف گاز طی ۲۴ ساعته گذشته در همدان خبر داد و گفت: روز گذشته در استان همدان ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز در استان همدان مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است.

محمدصادق محبی‌نظر در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: مشترکان همدانی از ابتدای سال تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۱۸ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ۸۹ درصد از گاز مصرفی استان در بخش خانگی و تجاری است، اظهار کرد: مصرف نیروگاه شهید مفتح به صفر رسیده است در حالیکه در سایر فصول روزانه شش میلیون مترمکعب گاز توسط نیروگاه مصرف می‌شد.

محبی‌نظر تصریح کرد: مصرف گاز در صنایع استان نیز بسیار محدود شده است به طوریکه در آجرپزی‌ها مصرف به صفر رسیده و در کارخانه‌های سیمان نیز ۸۰ درصد کاهش مصرف داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تأکید کرد: اگر هر مشترک روزانه یک مترمکعب از مصرف خود را کاهش دهد روزانه ۶۱۰ هزار مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز صورت می‌گیرد که می‌توان به صنایع کمک کرد.

وی با بیان اینکه هر یک درجه کاهش دمای منازل منجر به صرفه‌جویی شش درصدی می‌شود، درباره کاهش مصرف گاز در ادارات نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر دمای ۱۸ درجه در ادارات رعایت می‌شود این درحالیست که در گذشته میزان دمای ادارات بسیار بالاتر بود.

محبی‌نظر با اشاره به اینکه عمده پرت گاز در ساختمان‌های آموزشی و دانشگاه‌هاست، یادآور شد: در استان همدان حدود ۲۴ گرماتاب در اغذیه فروشی‌ها قطع شده است چراکه این موارد مصداق انشعاب غیرمجاز هستند و روزانه بین چهار تا پنج مترمکعب یعنی هشت برابر مصرف یک خانوار مصرف دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha