• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401101106055
  • خبرنگار : 50534

سگ‌های ولگرد در ماه‌نشان جمع‌آوری می‌شود

سگ‌های ولگرد در ماه‌نشان جمع‌آوری می‌شود

ایسنا/زنجان شهردار ماه‌نشان با اشاره به ضرورت جمع‌آوری حیوانات مزاحم و ولگرد، گفت: سگ‌های ولگرد شهرستان ماه‌نشان در حال جمع‌آوری است.

عبداله ملکی صبح امروز (۱۱ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طی ۲۰ روز اخیر به طور مستمر همکاران شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اقدامات لازم را انجام داده‌اند، اظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های انجام شده، بعضی از روستائیان اطراف، سگ‌های خود را در داخل شهر رها کرده و این عمل نه تنها باعت هدر رفتن زحمات همکاران شهرداری شده بلکه باعث آزار و اذیت و همچنین باعث ترس و دلهره مردم به‌خصوص بچه‌های خردسال و بانوان می‌شود.

وی تصریح کرد: از روستائیان استدعا داریم از رهاسازی سگ‌های خود در داخل شهر ماهنشان جددا خودداری کنند؛ در غیر این‌صورت شهرداری مجبور است در صورت مشاهده، مورد را از طریق مراجع محترم قضایی پیگیری کند.

این مسئول از مردم درخواست کرد برای جلوگیری از ازدیاد سگ‌های ولگرد با شهرداری همکاری کرده و در صورت مشاهده با همکاران این شهرداری و با شماره ۱۲۵ اطلاع‌رسانی کنند.

گفتنی است، مسئله سگ‌های ولگرد در سال‌های اخیر به ترس و وحشت بسیاری از مردم تبدیل شده است. به خصوص در حاشیه شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک که مدیریت ضعیف‌تر است و امکانات و پول کمتری وجود دارد. از طرف دیگر بسیاری از مردم از روی ترحم و مهربانی با غذا دادن به این حیوان در  افزایش جمعیت آن نقش دارند.

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز نمی‌توانند درصد بالایی از این حیوان را عقیم سازی کنند، بنابراین جمعیت این سگ‌ها روز به روز در حال افزایش است و هر لحظه امکان تهاجم و حمله آنها به مردم و به خصوص کودکان وجود دارد. موضوعی که باید آن را در کنار سایر آسیب‌ها و معضلات اجتماعی قرار داد اما با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه معلوم نیست، رفع ‌آن تا چه اندازه در اولویت باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha