• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401101106104
  • خبرنگار : 50176

معاون استاندار لرستان:

فرهنگ‌سازی می‌تواند بسیاری از مشکلات مدیریت پسماند را حل کند

فرهنگ‌سازی می‌تواند بسیاری از مشکلات مدیریت پسماند را حل کند

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت پسماند می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را به حداقل برساند.

احمدرضا دالوند یازدهم دی ماه در جلسه کارگروه تخصصی مدیریت پسماند لرستان که  به منظور رفع مشکلات پسماند استان و بررسی راهکارهای بهبود وضعیت موجود و در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در زمینه‌های مختلف به خصوص در مسأله مدیریت پسماند بحث فرهنگ‌سازی است، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت پسماند می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را به حداقل برساند لذا ضمن تأکید بر اجرای پیوست فرهنگی مدیریت پسماند توسط دستگاه‌های اجرایی استان بر تشکیل تیم کاری متشکل از دفتر فنی استانداری، محیط زیست، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی مؤثر در این زمینه برای طرح‌ریزی و فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر و بهتر در این زمینه شد.

وی افزود: حتماً باید از ظرفیت بخش خصوصی در بحث مدیریت پسماند استفاده شود تا بتوان در جهت پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌های مدیریت پسماند استان گام‌های خوبی برداشته شود.

دالوند با اشاره به قصور برخی دستگاه‌ها در حوزه مدیریت پسماند گفت: دستگاه‌های اجرایی براساس قانون مکلف‌اند وظایف خود را در حوزه پسماند به نحوه احسن انجام دهند و گزارشات فعالیت‌های خود را به دبیرخانه کارگروه مدیریت پسماند ارائه کنند.

وی هرگونه کم کاری و قصور در این زمینه را به جهت ایجاد تهدید علیه بهداشت عمومی، غیر قابل پذیرش دانست.

در پایان بحث مدیریت پسماند شهر خرم. آباد از طرف سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شهرداری این شهر ارائه شد و از طرف اعضای کارگروه تخصصی پسماند استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد؛ مجدداً ابعاد مختلف اجرای این طرح‌ها در کارگروه‌های تخصصی متشکل از اساتید دانشگاه و ارگان‌های دخیل در بحث مدیریت پسماند مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و اجرای طرح‌های مدیریتی پسماند برای بهبود وضعیت پسماند استان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha