• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401101106154
  • خبرنگار : 71496

رسانه عبری: تشکیلات خودگردان خود را برای پاسخ رژیم صهیونیستی آماده کرده است

رسانه عبری: تشکیلات خودگردان خود را برای پاسخ رژیم صهیونیستی آماده کرده است

شبکه عبری زبان "کان" اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین خود را برای پاسخ رژیم صهیونیستی به رای‌گیری در سازمان ملل و تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی آماده کرده و تهدید به واکنش متقابل می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "سما"ی فلسطین، شبکه عبری "کان" گزارش داد، تشکیلات خودگردان فلسطین خود را برای پاسخ رژیم صهیونیستی به رای‌گیری در سازمان ملل و تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی آماده کرده و تهدید به واکنش متقابل می‌کند.

همچنین "کان" اعلام کرد، تشکیلات خودگردان تهدید کرده هماهنگی‌های امنیتی خود با اسرائیل را متوقف می‌کند.

"کان" به نقل از یک مسؤول عالی رتبه در رام‌الله اعلام کرد، "عباس گزینه دیگری ندارد".

 این مسؤول فلسطینی گفت: اگر اسرائیل دوباره به عنوان مجازات تحویل درآمدهای مالیاتی فلسطین را متوقف کند، ما مجبور خواهیم شد هماهنگی‌های امنیتی خود را با آن متوقف کنیم.

همچنین "کان" اعلام کرد، دنی دانون، نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به شدت از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرد و مدعی شد: عباس در سازمان ملل از تروریسم دیپلماتیک علیه اسرائیل استفاده می‌کند.

دانون در ادامه مدعی شد، "کابینه باید تشکیل جلسه داده و هزینه‌ای را که عباس در نتیجه تحرکات اخیرش علیه ما در سازمان ملل پرداخت خواهد کرد، تعیین کند".

این مسؤول اسرائیلی مدعی شد، "اسرائیل باور دارد که توانسته از تعداد کشورهایی که از قطعنامه اخیر سازمان ملل حمایت کردند، بکاهد".

طبق گزارش "کان"، مسؤولان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نتایج رای‌گیری اخیر را یک دستاورد می‌دانند چراکه تعداد کشورهایی که با آن مخالفت کردند، در مقایسه با رای‌گیری که ماه گذشته در کمیته چهارم انجام شد، افزایش پیدا کرده است.

مسؤولان این وزارتخانه مدعی شدند که "با وجود شکست در رای‌گیری اما از این دستاورد راضی هستیم، تغییری در بسیاری از کشورها به وجود آمده و این پیامی برای ادامه یافتن این روند است، در سطح سیاسی در ادامه درباره اینکه آیا اسرائیل با دیوان بین‌المللی دادگستری همکاری خواهد کرد یا نه، تصمیم‌گیری خواهد شد".

شبکه عبری زبان "کان" اعلام کرد، "در اسرائیل اقدام انجام شده در سازمان ملل به عنوان بخشی از طرح گسترده فلسطین در سطح بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود که مشکلات موجود در مناطق تشکیلات را نادیده می‌گیرد".

مجمع عمومی سازمان ملل بامداد روز شنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای فلسطینی مبنی بر درخواست استفساریه از دیوان بین‌المللی دادگستری درباره ماهیت اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی را با اکثریت آرا تصویب کرد.

این قطعنامه با رای موافق ۸۷ کشور عضو در مقابل ۲۶ رای مخالف و ۵۳ رای ممتنع تصویب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha