• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1401101106188
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد

لزوم استفاده از فناوری‌های نوین جهت کنترل بهداشت غذاهای موجود در بازار

لزوم استفاده از فناوری‌های نوین جهت کنترل بهداشت غذاهای موجود در بازار

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تفاهم‌نامه ارتقای توان فن آورانه در راستای نظارت هوشمندانه در زمینه کاهش و کنترل آلاینده‌ها و تقلبات مواد غذایی و محصولات کشاورزی مستقیما به سلامتی مردم برمی‌گردد.

به گزارش ایسنا، تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری عصر دیروز (شنبه) با حضور دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، ارتقای توان فن‌آورانه در راستای نظارت هوشمندانه در زمینه کاهش و کنترل آلاینده‌ها و تقلبات مواد غذایی و محصولات کشاورزی آلاینده‌های محیطی و شغلی با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

فرشیدی در همین خصوص به وبدا اظهار داشت: سلامت غذایی و محیط و کار یکی از بحث‌های بسیار مهمی است که در حوزه سلامت مورد توجه بوده و قطعا استفاده از ظرفیت های نوین می‌تواند در کنترل و بهبود آن موثر باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تفاهم‌نامه ارتقای توان فن‌آورانه در راستای نظارت هوشمندانه در زمینه کاهش و کنترل آلاینده‌ها و تقلبات مواد غذایی است که این فرصت را در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد که با استفاده از این فناوری‌های نوین با حداقل زمان و نیرو بسیاری از موارد را کنترل کنیم.

وی تاکید کرد: همواره یکی از دغدغه های ما کنترل بازار در مقوله غذاهای بهداشتی و غذاهای تقلبی بوده تا با کنترل و نظارت صحیح، مردم فرآورده های سالم مصرف کنند.

فرشیدی ادامه داد: برای کنترل غذاهای موجود در بازار راهکارهای بسیار متفاوتی اجرا می شود و قطعا روز به روز این راهکارها باید به سمت استفاده از فناوری های نوین حرکت کند و این تفاهمنامه این فرصت را در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهد که در این راستا گام بردارد و قطعا نتایج این تفاهمنامه مستقیما به سلامتی مردم بر می‌گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha