• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401101106259
  • خبرنگار : 50184

چراغ‌ روشن مرز خسروی و خاموشی هتل‌های قصرشیرین!

چراغ‌ روشن مرز خسروی و خاموشی هتل‌های قصرشیرین!

ایسنا/کرمانشاه حدود دو دهه پیش بود که رونق و تردد بالای زوار عتبات عالیات از مرز خسروی باعث شد تا 9 هتل برای خدمات دهی به زوار در نزدیکی این مرز احداث شود.

هرچند این هتل‌ها در آن سالهای ابتدایی فعالیت خود، روزهای خوبی را پشت سر می‌گذراندند و همه چیز خوب پیش می رفت، اما از اوایل دهه 90 همه چیز به یکباره به هم ریخت، چراکه اوضاع امنیتی در آنسوی مرز مساعد نبود.

سال 1392 مرز خسروی بسته شد و این شروعی برای مشکلات ریز و درشت هتل‌دارانی بود که با هزار امید و آرزو و گرفتن تسهیلات فراوان، کسب و کارشان را در آنجا راه اندازی کرده بودند. زلزله بزرگ سال 1396 هم خسارت زیادی به هتل‌های این منطقه وارد کرد تا مشکلاتشان را دو چندان کند.

در اواخر دهه 90 بازهم بارقه‌هایی امیدبخش از بازگشایی این مرز درخشید و مرز خسروی بازگشایی شد که البته مقطعی بود و این مرز بین المللی با شیوع بیماری کرونا دوباره بسته شد.

 با فروکش کردن کرونا در یکسال اخیر، مسئولین استانی پیگیری های زیادی را برای بازگشایی مرز خسروی داشتند که منجر به بازگشایی این مرز در مرداد امسال شد.

تابستان امسال مرز خسروی دوباره بازگشایی شد و این خبری مسرت بخش برای هتلداران قصرشیرین بود تا جنب و جوشی داشته باشند و روزهای شلوغ گذشته برایشان تکرار شود.

و اما حالا با گذشت چند ماه از بازگشایی مرز و امکان تردد کاروان‌های زیارتی از این مرز، به نظر می‌رسد حال و روز هتلداران چندان تغییر نکرده، چرا که کاروان‌های زیارتی بدون توقف در قصرشیرین، از مرز عبور کرده و راهی عتبات عالیات می شوند.

این درحالیست که پیش از این مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، اعلام کرده بود که برکت از سرگیری اعزام های کاروانی از مرز خسروی به هتل‌های قصرشیرین هم خواهد رسید، چرا که کاروان ها باید یک شب قبل از اعزام را در قصرشیرین اقامت داشته باشند. موضوعی که بهروز مرادی نماینده هتلداران قصرشیرین نسبت به آن اظهار بی اطلاعی می‌کند.

مرادی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تاکنون بازگشایی مرز خسروی تاثیری در وضعیت هتل‌های قصرشیرین نداشته، افزود: علیرغم اینکه انتظار می رفت بازگشایی این مرز و تردد زوار عتبات عالیات از آن باعث رونق دوباره هتل‌های قصرشیرین شود، اما تاکنون شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم.

نماینده هتلداران قصرشیرین ادامه داد: اگر کاروانی از مرز خسروی تردد می‌کند، اقامتی در هتل‌های ما ندارند، برای همین بازگشایی مرز تاثیری در وضعیت هتل‌ها نداشته است.

وی با بیان اینکه در شهر مرزی قصرشیرین 9 هتل وجود دارد، گفت: از این تعداد فقط سه هتل "سهند"، "مرمر" و "سیاوش" نیمه فعال هستند و مابقی هتل‌ها همچنان در تعطیلی و خاموشی به سر می‌برند.

مرادی تصریح کرد: بالا بودن هزینه‌های مالیات و بیمه هم باعث شده تا بازگشایی این هتل‌ها به صرفه نباشد و برای همین فعلا تعطیل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha