• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101106282
  • خبرنگار : 50093

رییس فدراسیون هندبال:

هندبال ایران به مقبولیت و محبوبیت جامعه ورزش رسیده است

هندبال ایران به مقبولیت و محبوبیت جامعه ورزش رسیده است

ایسنا/خراسان رضوی رییس فدراسیون هندبال ایران گفت: امروز هندبال در سطح ورزش کشور مقبولیت و محبوبیت فراوانی پیدا کرده است.

علیرضا پاکدل در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت هندبال ایران اظهار کرد: کسب سهمیه‌های جهانی کمک کرد تا هندبال در ورزش کشور یک فضای جدیدی را تجربه کند. امروز هندبال در سطح ورزش کشور مقبولیت و محبوبیت پیدا کرده است.

وی افزود: به عنوان مثال در یک بازه‌ای به سراغ شبکه ورزش می‌رفتیم و از آنان تقاضا می‌کردیم تا یک بازی ما را پخش زنده تلویزیونی داشته باشند، اما امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که شبکه ورزش به فدراسیون آمده و پیگیری می‌کند تا برای مسابقات جهانی ویژه‌برنامه تولید کند. هم‌ اکنون در حال پیگیری هستیم تا یک ویژه‌نامه همانند سایر رشته‌های پرطرفدار، علاوه بر پخش بازی‌های ایران، سایر بازی‌ تیم‌های مطرح جهان نیز پخش شود.

رییس فدراسیون هندبال ایران گفت: بیش از ۱۰۰ مرحله اردوی آماده‌سازی در یک سال گذشته داشته‌ایم. برخی مواقع به صورت همزمان در تهران ۴ اردو برگزار می‌کردیم. هیچ وقت چنین فشاری روی فدراسیون نبوده است. در حال حاضر برای  ادامه راه به کمک شهرستان‌ها برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی نیاز داریم، چرا که توانایی برگزاری این تعداد اردو را در تهران نداریم. البته بسیاری از استان‌ها پای کار بوده و در برگزاری اردوها و تورنمنت‌ها کمک کرده‌اند.

پاکدل ادامه داد: موفقیت‌های کنونی هندبال ایران حاصل یک کار تیم قوی بوده است، اما هنوز راه زیادی در آسیا در پیش داریم. فعالیت خوبی روی‌ نسل پایه هندبال آغاز شده که امیدوار به ایجاد یک نسل طلایی در تیم‌های بزرگسالان بانوان و آقایان و هندبال ساحلی هستیم، در واقع توان واقعی هندبال ایران ۵ تا ۶ سال آتی مشخص خواهدشد.

وی تصریح کرد: صابر حیدری که به عنوان یک ستاره در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان درخشیده بود، در حال حاضر توسط سرمربی تیم ملی هندبال به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شده است. در اختیار داشتن ۶۰ بازیکن نونهال با میانگین قدی ۱.۸۴ نشان می‌دهد که ما کارمان را به خوبی در پیش گرفته‌ایم. در شهرستان‌ها و استان‌ها نیز باید کار شده و تلاش شود تا به تیم ملی بازیکن داده شود.

رییس فدراسیون هندبال ایران خاطرنشان کرد: در ۲ تا ۳ سال گذشته در ۱۸ رویداد بین‌المللی به غیر از تورنمنت‌های دوستانه حضور داشته‌ایم. ۱۰ اعزام بین‌المللی در ۶ ماهه نخست سال جاری داشته‌ایم که عناونین و نتایج خوبی نیز کسب شده است.

پاکدل با اشاره به نتایج تیم ملی بانوان هندبال ایران افزود: تیم بزرگسالان بانوان ایران سال گذشته در مسابقات جهانی اردن جهانی شد و امسال نیز تیم سنگ آهن بافق یزد در قالب تیم ملی ایران در کره جنوبی حضور پیدا کرده و با کسب جایگاه چهارم جهانی شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در هندبال بزرگسالان بانوان ۲ گام رو به جلو طی کرده‌ایم. در سال ۹۷ در قهرمانی آسیا با ۲ گل به استرالیا شکست خوردیم، اما در مسابقات اخیر استرالیا را با بیش از ۲۰ گل اختلاف شکست دادیم. تیم ازبکستان را نیز فقط یک بار توانسته بودیم شکست دهیم و در آخرین تورنمت نیز در اسپانیا با ۷ گل از ازبکستان شکست خوردیم، اما در حال حاضر به راحتی از سد ازبکستان عبور کرده‌ایم.

پاکدل گفت: تیم بزرگسالان مردان ایران نیز در یک شرایط خاص جایگاه چهارم مسابقات کشورهای اسلامی را کسب کرد و برای نخستین بار مدال برنز این رقابت‌ها را به دست آوردیم. تیم بانوان بزرگسالان ایران نیز در همین تورنمنت جایگاه نخست را کسب کرد که می‌تواند سال‌ها برای ایران افتخارآفرینی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha