• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401101106330
  • خبرنگار : 71594

رحیمی مظفری: نگاه به انرژی و نحوه مصرف آن در کشور باید متحول شود

رحیمی مظفری: نگاه به انرژی و نحوه مصرف آن در کشور باید متحول شود

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه به انرژی و نحوه مصرف آن باید در کشور تغییر کند، امروز حدود نیمی از انرژی کشور به هدر می رود و مردم مقصر آن نیستند.

به گزارش ایسنا، عبدالعلی رحیمی مظفری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۱دی ماه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ جامعه بشری همیشه دچار تزویر و زور استکبار بوده است. دین مبین اسلام نیز هیچ گاه از حمله معاندین مصون نبوده و بیشترین آسیب را از به ظاهر خودی ها دیده است.

وی افزود: اگر برخی دشمنان این مرز و بوم دلسوز مردم هستند چرا به دنبال فشار حداکثری و تحریم مردم هستند. یک روز پایه و اساس خانواده که زن است را نشانه می روند و شعار «زن، زندگی، آزادی» می دهند؛ آزادی واقعی را اسلام به زن داده است، نکند حکومت پلید فرانسه فراموش کرده که کنفرانس «آیا زن انسان است» را آنها برگزار کردند.

نماینده مردم سروستان یادآور شد:‌ ایالات متحده آمریکا یکی از ۱۰ کشور ناامن برای زنان است، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا دم از آزادی می زند اما کشورها را تجزیه می کند تا مستعمره آنان باشند. کودکان و زنان را در عراق و افغانستان و سوریه و دیگر کشورها به خاک و خون می کشد و هر کشوری دنبال استقلال و آزادی بود را تحریم می کند و با جنگ رسانه ای حقایق را وارونه جلوه می دهد.

رحیمی مظفری متذکر شد:‌ به ایادی استکبار می گوییم جمهوری اسلامی برهم زننده نظم نوین جهانی شماست که می خواهید چند کشور برای همه کشورها تصمیم بگیرد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به دولتمردان کشور عنوان کرد:‌ امروز حمایت از تولید داخلی نیاز است، اما تحریم مردم به بهانه تولید داخلی و گران شدن مایحتاج مردم شایسته نیست. نگاه به انرژی و نحوه مصرف آن باید در کشور تغییر کند. امروز حدود نیمی از انرژی کشور به هدر می رود و مردم مقصر آن نیستند. بلکه مصرف کنندگان اعم از دستگاه های انرژی بر، ساختمان ها، خودروها و صنایع استاندارد نبوده و این سرمایه را به آتش می کشد که دولت باید اقدام جدی کند.

رحیمی مظفری با بیان اینکه کشاورزی و دامپروری بزرگترین مولد و تامین کننده امنیت غذایی است، تصریح کرد: برنامه ای برای حمایت از آن اجرا نمی شود و چرا قوانین بودجه اجرایی نمی شود؟ از دولت برای ارائه لایحه ساماندهی خودرو و از مجلس و شورای نگهبان به خاطر تصویب و تایید آن تشکر می کنم، اما باز هم کافی نیست و اگر سیستم حمل و نقل و خودرو اصلاح شود قسمتی از مشکل انرژی کشور مرتفع می شود.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: ما تلاش ها و زحمات دولت را می دانیم، اما ضعف تصمیم گیری قاطع در بدنه دولت و تعلل در انجام کارها مشهود است. برخی مدیران کارایی ندارند و برخی به دلیل فشار بیش از حد دستگاه های نظارتی اصلا تصمیم نمی گیرند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این مطلب که باید بپذیریم در برخی بخش ها وضعیت بحرانی است و مردم مشکل اقتصادی داشته و منتظر بارقه های واقعی امید هستند، عنوان کرد: بازار سامان ندارد، نظارت کافی نیست. برخی سوداگران به جان مردم افتاده اند و برخی مردم به جان یکدیگر. سوداگران باید از مسئولان بترسند و نه مسئولان از سوداگران. شک نکنید قطار انقلاب به مقصد مطلوب خواهد رسید و دشمنان باید بدانند تاکنون شکست خورده و شکست خواهند خورد به شرطی که ما ذره ای در انجام کارها سستی به خرج ندهیم.

رحیمی مظفری با توجه به نزدیک بودن سالگرد شهادت سردار سلیمانی، فرازهایی از وصیتنامه شهید سلیمانی را قرائت کرد و یادآور شد: جهانیان باید وصیت حاج قاسم را بشنوند که منشوری از مکتب جهانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha