• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401101106345
  • خبرنگار : 50037

تولید سالیانه ۶۰۰۰ تن گوشت مرغ در درگزین

تولید سالیانه ۶۰۰۰ تن گوشت مرغ در درگزین

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان درگزین از تولید سالیانه ۶۰۰۰ تن گوشت مرغ توسط واحدهای مرغداری این شهرستان خبر داد.

محمود فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان درگزین دارای ۴۰ واحد مرغداری با ظرفیت دو میلیون قطعه جوجه ریزی بوده که تمامی این واحدها فعال هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به مساحت شهرستان درگزین شهرستانی کوچک بوده و به نسبت مساحت دارای بیشترین واحد مرغداری است، افزود: از ۴۰ واحد مرغداری دارای فعالیت در این شهرستان تعداد ۱۲ واحد به یکی از فعالان موفق حوزه صنعت مرغداری اختصاص دارد که ۵۰ درصد تولید مرغ شهرستان در اختیار وی است.

فعال موفق حوزه صنعت مرغداری در شهرستان رزن و درگزین هم اظهار کرد: حمایت از مرغداران موجب موفقیت و رونق صنعت مرغداری در کشور و استان بوده و همدان بهترین موقعیت و پتانسیل را برای قطب تولید صنعت مرغداری کشور شدن را دارد و تحقق این امر حمایت دولت و امور پشتیبانی دام را می‌طلبد.

عباس سلطانی‌مراد گفت: در شهرستان‌های رزن و درگزین دارای ۱۶ واحد مرغداری گوشتی هستم که از این تعداد، ۱۲ واحد در شهرستان درگزین و پنج واحد در تعاونی شهرستان رزن مستقر بوده که این تعداد واحد در مجموع با ظرفیت یک میلیون قطعه با ظرفیت صددرصدی در حال فعالیت هستند.

وی تولید سالیانه کل مرغداری‌های خود را ۱۵ هزار تن برشمرد و افزود: در حال حاضر واحدهای مرغداری بنده ۵۰ درصد تولید مرغ گوشتی استان را به خود اختصاص داده و در هر دوره جوجه‌ریزی دارای ۲۷۰۰ تن تولید مرغ گوشتی هستیم و سالیانه ۵.۵ تا شش دوره در هر واحد مرغداری جوجه ریزی انجام می‌دهیم.

این کارآفرین ۳۵ ساله موفق در حوزه صنعت مرغداری با اشاره به اشتغالزایی مستقیم واحدهای مرغداری خود برای ۱۰۰ نفر از جوانان شهرستان رزن و درگزین تصریح کرد: به صورت غیرمستقیم نیز این تعداد واحد مرغداری برای رانندگان مرغ گوشتی و رانندگان نهاده‌ها اشتغال به همراه داشته است به طوریکه از طریق رانندگان در هر دوره  ۵۰۰۰ تن بار برای این تعداد واحد مرغداری آورده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha