• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401101106456
  • خبرنگار : 50177

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

مکتب شهید سلیمانی شعبه‌ای از مکتب امام خمینی (ره) است

مکتب شهید سلیمانی شعبه‌ای از مکتب امام خمینی (ره) است

ایسنا/لرستان مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: مکتب شهید سلیمانی شعبه‌ای از مکتب امام خمینی (ره) است.

حجت‌الاسلام دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در آستانه سومین سالگرد یکی از بزرگ‌مردان قرن معاصر حاج قاسم سلیمانی هستیم، شهیدی که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فرمودند که به این شهید بزرگوار به چشم فرد نگاه نکنیم بلکه به چشم یک مکتب به او بنگریم، اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی شاخص‌هایی دارد.

وی در خصوص شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی با بیان اینکه مکتب طرحی جامع و منجسم با جهان‌بینی و دستورالعمل‌هایی که ارائه می‌دهد بشر را به سوی کمال و هدف راهنمایی می‌کند، افزود: اینجا شهید سلیمانی در امتداد مکتب اسلام، تشیّع، ظلم‌ستزی و مکتب امامین انقلاب به سمت و سویی حرکت می‌کند که به هدف نهایی دست یابد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان اضافه کرد: در این مکتب به تمام جوانب و نیازهای بشری اعم از دنیوی، اخروی، جسمی، روحی، عقلی، فکری، احساسی، عاطفی، فردی و اجتماعی توجه شده است.

عشق به اسلام ناب محمدی (ص) و ارادت به اهل بیت(ع) در مکتب سلیمانی موج می‌زند

حاتمی‌کن‌کبود  مکتب شهید سلیمانی را شعبه‌ای از مکتب امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: همچنانکه در مکتب امام حسین (ع) و امام صادق (ع) و مکتب امام خمینی(ره) که برگرفته از مکتب اسلام هستند به تمام این امور توجه شده و لذا می‌توان گفت مکتب شهید سلیمانی شعبه‌ای از مکتب امام راحل است.

وی با اشاره به شاخص‌های مهم مکتب شهید سلیمانی، اظهار کرد: توحید، خداباوری، اسلام و توجه و عشق به اسلام ناب محمدی (ص)   و ارادت به اهل بیت(ع) از مهمترین شاخص‌هایی است که در مکتب شهید سلیمانی موج می‌زند.

شهید سلیمانی تلفیقی از معنویت و سیاست است

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، معنویت و دنیاگریزی را از دیگر شاخص‌های مکتب سردار دلها دانست و با طرح این سوال که چرا شهید سلیمانی اینقدر عزیز می‌شود؟ عنوان کرد: علیرغم اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی ژنرالی است و می‌تواند از دنیا و امورات دنیوی بهره‌مند شود اما با تمام توان از دنیا گریزان است؛ وی تلفیقی از معنویت و سیاست و پایبند به تکلیف شرعی است و هرجا احساس کند تکلیفی دارد با تمام توان دنبال آن  می‌دود و در بیابان‌ها خود را سرگردان می‌کند تا به تکلیفش عمل کند.

حاتمی‌کن‌کبود اضافه کرد: در عین پایبندی به تکلیف شرعی از یک عقلانیت جدی، دقیق و حساب شده بهره‌مند است و اعتقاد صادقانه به نقش مردم دارد و می‌داند که آنها تاثیرگذار هستند.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی پاسدار ارزش‌های جدی و دینی است و عدالت اجتماعی را ملاک و سرلوحه کار خود قرار داده و لذا همه بشریت را با این نگاه که باید عادلانه با آنها برخورد کرد و گسترش عدالت اجتماعی را در همه جا در دستور کار خود داده است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: شهید سلیمانی در عینی که جاذبه دارد، دافعه هم دارد و سعی می‌کند تولی و تبری خود را دقیق انجام دهد و به خاطر این است که دشمن‌شناس دقیقی است و توجه دارد که دشمنان اسلام و انقلاب چه کسانی هستند و آنها را دشمنان می‌داند و لذا برخی از اموری که برای دیگران خیلی مهم است برای این شهید بزرگوار پیش‌پا افتاده است.

حاتمی‌کن‌کبود عنوان کرد: شهید سلیمانی دشمن واقعی را صهیونیسم جنایتکار، امریکای خیانتکار و پیر استعمار انگلیس می‌داند، نه آن جوانی که از طرف برخی از افراد داخلی گول خورده، بلکه به دنبال هدایت این افراد است.

وی بیان کرد: با این اوصاف، نگاه شهید سلیمانی نگاهی جهانی، بزرگ و عمیق است و لذا مقاومت، ایستادگی و همراهی این شهید با دوستان و مقابله با دشمنان جدی است.

شرط شهید شدن از دیدگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: عشق به مطالعه، کتاب و ارتقای سطح بینشی و معرفتی و از همه مهمتر جانثاری و روحیه شهادت‌طلبی از دیگر شاخص‌های این شهید بزرگوار است تا جایی‌که این روحیه شهادت‌طلبی به حدی رسید که تمام زندگی وی براین اساس بنا نهاده شده است، شهید سلیمانی شرط شهید شدن را اینگونه بیان می‌کند «عزیزانم تا کسی شهید نبود، شهید نمی‌شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است. اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می‌شود و تمام شهدا  این مشخصه را داشتند».

حاتمی کن‌کبود در تفسیر این جمله شهید سلیمانی اظهار کرد: این شهید بزرگوار تا قبل از شهادت، خود، نفس و نفسانیاتش را شهید کرده بود و لذا خیلی از اموری که برای ما مهم است برای ایشان پیش پا افتاده بود و در آخر خداوند توفیق کشته شدن در راه خودش را به او می‌دهد و شهادت این شهید بزرگوار موجب موجی از اسلام‌خواهی و روی آوردن به اسلام را در جهان ایجاد می‌کند به گونه‌ای که در خیلی از کشورها که حاج قاسم را می‌شناسند نام فرزندان خود را قاسم می‌گذارند و تمام اینها به خاطر نگاه عمیق الهی  سردار دلهاست که امیدواریم خداوند متعال این نگاه را به همه ما عطا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha