• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401101106466
  • منبع : نمایندگی قزوین

فرماندار قزوین:

مردم ایران نشان دادند که در برابر توطئه دشمن ید واحده هستند

مردم ایران نشان دادند که در برابر توطئه دشمن ید واحده هستند

ایسنا/قزوین فرماندار قزوین گفت: مردم ایران همواره نشان دادند که در برابر توطئه دشمنان ید واحده می‌شوند؛ آن‌ها دیدند که در اثر ادامه اقدامات جنگ ترکیبی، اغتشاش کف خیابان جوابی نمی‌گیرند دوباره وارد جنگ اقتصادی شدند؛ چرا که حوزه اقتصاد بیشترین نقش در روان جامعه دارد.

عباس کاظمی در جمع کارکنان مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با اشاره به اتفاقات اخیر رخ داده در کشور، اظهار کرد: اقداماتی که در کشور صورت گرفت دارای عقبه طولانی بود و اگر بگوییم عقبه آن به دوران انقلاب و دفاع مقدس برمی‌گردد اغراق نکرده‌ایم؛ از آن دوران تاکنون ما انواع جنگ‌های داخلی، تحرکات تجزیه‌طلبان، حضور منافقین، دفاع مقدس، جنگ اقتصادی، تحریم، جنگ روانی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را تجربه کردیم.

وی یادآور شد: در جریانات اخیر شاهد بودیم که دشمنان جمهوری اسلامی تجربیات مختلف خود را در کنار هم قرار دادند و با مقیاسی عظیم علیه جمهوری اسلامی به کار بردند، به طوری که شاهد بودیم که دوباره گروه‌های تجزیه‌طلب را پای کار آوردند.

کاظمی بیان کرد: آن‌ها تکنیک‌های منافقین را به کار بردند، بمب‌گذاری، ترور کور و ضربه زدن هر کسی که به حزب الله نسبت داشت را در دستور کار قرار دادند و بابت آن پول دریافت کردند، در این روند منافقین به کار گرفته شدند و آن‌ها به صورت پنهان و آشکارا می‌گویند که می‌خواهیم اقدامات را ادامه دهیم.

وی  اظهار کرد: دشمنان ایران عزیز همه کنار هم قرار گرفتند و می‌خواستند جمهوری اسلامی را از بین ببرند چرا که نگران قدرت گرفتن آن در منطقه هستند، امروز برای اینکه در منطقه کاری انجام شود نیاز است که جمهوری اسلامی همراهی کند و این مسئله ترس به جان آن‌ها انداخته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در این ماجرا برخی تحلیل می‌کنند که سرمایه اجتماعی آسیب‌دیده و مسائل ریشه اقتصادی دارد؛ خاطرنشان کرد: بخشی از این تحلیل‌ها درست است اما این‌ها مبنای جریانات نیست، گسل نارضایتی اجتماعی وجود دارد و دشمن روی آن سوار شده است اما علت اصلی وقوع حوادث این‌ها نبود؛ علت اصلی این است که طی ۲ دهه اخیر آمریکایی‌ها به شدت دچار انفعال شدند و امروز در موضع انفعال دست به این اقدام زدند.

وی  افزود: در این فضا کسانی که به زن، زندگی و آزادی کمترین اهمیتی می‌دهند شعار خود را بر مبنای زن، زندگی و آزادی قرار دادند؛ می‌خواهند حرکتی انجام دهند که اسمش را انقلاب گذاشتند اما در کارنامه‌شان منفورترین اقدامات را علیه زنان انجام داده‌اند.

بنابراعلام‌روابط عمومی فرمانداری قزوین، فرماندار قزوین یادآور شد: سه ماه تلاش کردند که جنگ تمام عیار برای جمهوری اسلامی ایجاد کنند و در برخی موارد نیز زحمت ایجاد کردند، اما در نهایت در این چند روز اخیر بیان کردند که برخلاف تصوراتشان اقداماتی که انجام شد؛ نتایجی نداشت و باید مذاکره کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: مردم ایران همواره نشان دادند که در برابر توطئه دشمنان ید واحده می‌شوند؛ آن‌ها دیدند که در اثر ادامه اقدامات جنگ ترکیبی، اغتشاش کف خیابان جوابی نمی‌گیرند دوباره وارد جنگ اقتصادی شدند؛ چرا که حوزه اقتصاد بیشترین نقش در روان جامعه دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ما ناترازی ارزی نداریم در حالی که در سال‌های گذشته ۹۶ تا ۹۸ دچار ناترازی ارزی شدیم و مصارف از درآمد ارزی پیشی گرفت؛ اقداماتی انجام شده که تأثیرات خوبی در حوزه اقتصادی دارد و باید با هوشیاری کار بزرگی انجام شود.

فرماندار قزوین با اشاره به الگوپذیری از مکتب حاج قاسم، بیان کرد: حاج قاسم جمهوری اسلامی را به معنای جغرافیایی، فکری و گفتمانی حرم می‌دانست و عمر خود را وقف دفاع از آن کرد؛ اگر ما از محور اساسی حاج قاسم کوتاه آمدیم و سست شدیم شکست می‌خوریم؛ بنابراین باید همه ما به این نقطه برسیم که جمهوری اسلامی حرم است و باید از آن دفاع کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha