• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101206772
  • خبرنگار : 30147

از کشف ۲ محموله قاچاق مواد مخدر تا ۲۵۰۰ قرص غیر مجاز در شهرستان‌های خراسان رضوی

از کشف ۲ محموله قاچاق مواد مخدر تا ۲۵۰۰ قرص غیر مجاز در شهرستان‌های خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی طی عملیات‌های جداگانه توسط نیروهای انتظامی خراسان رضوی چند محموله مواد مخدر و همچنین بیش از ۲۰۰۰ قرص غیر مجاز در شهرستان‌های مختلف شناسایی، کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در همین خصوص گفت: با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی تایباد و کارکنان گمرک دوغارون از ورود ۱۹۳ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه به کشور جلوگیری شد.

سردار محمد کاظم تقوی اظهار کرد: ماموران انتظامی تایباد در اقدامی اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله مواد مخدر صنعتی از کشور همسایه به سمت ایران مطلع شده و از ورود این مواد افیونی به کشور جلوگیری کردند.

وی افزود: پلیس در این عملیات با بازرسی دقیق خودروهای ورودی به کشور به یک دستگاه کامیون ترانزیت مشکوک و تعداد ۱۴۴ بسته مواد مخدر صنعتی شیشه به وزن ۱۹۳ کیلوگرم را کشف کردند.

تقوی با اشاره به اینکه در این ارتباط یک نفر متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، بیان کرد: تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

کشف ۳۱۳ کیلوگرم مواد مخدر در محور تربت‌ جام مشهد

همچنین جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی از انجام عملیات دیگری در محور تربت‌ جام به مشهد خبر داد و گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تربت‌ جام در عملیاتی مشترک با ماموران مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان موفق شدند ۳۱۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را در محور تربت‌ جام مشهد کشف کنند.

سردار ابراهیم قربان‌زاده اظهار کرد: پلیس پس از ۲۴ ساعت تلاش شبانه‌روزی و رصد اطلاعاتی موفق شد محموله مواد افیونی که به وسیله ۲ دستگاه خودروی سواری پژو به سمت مشهد قاچاق می‌شد را ردزنی و تحت کنترل و مراقبت نامحسوس قرار دهد.

وی افزود: پلیس در حوزه استحفاظی شهرستان تربت‌ جام و در اقدامی غافلگیرانه ۲ خودروی حامل مواد مخدر را که به صورت خطی در حرکت بود، متوقف و در بازرسی به عمل آمده ۳۱۳ کیلوگرم تریاک را کشف کرد.

 قربان‌زاده بیان کرد: در این عملیات سه متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند. تحقیقات این پرونده ادامه دارد.

کشف ۲۵۰۰ عدد قرص غیر مجاز در نیشابور

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور هم از پلمب ۲ واحد صنفی و کشف ۲۵۰۰ عدد قرص غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده گفت: در پی کسب خبری در خصوص فروش قرص‌ها و مکمل‌های غیر مجاز در چند واحد صنفی در سطح شهر نیشابور، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران دایره عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر با هماهنگی مقام قضایی به آدرس مربوطه عزیمت که در بازرسی از این واحد صنفی متخلف ۱۹۰۰ عدد قرص غیر مجاز و چهار لیتر شربت متادون کشف شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در ادامه این طرح تحقیقات پلیسی به یک واحد صنفی متخلف دیگر و در بازرسی از این محل نیز ۶۰۰ عدد قرص غیر مجاز کشف شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، سرهنگ حسینعلی‌زاده افزود: طی این عملیات ضربتی ۲۵۰۰ عدد انواع قرص‌های غیر مجاز به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال کشف و هر ۲ واحد صنفی متخلف با دستور قضایی پلمپ و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha