• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401101206789
  • خبرنگار : 50191

۱۷ روستای کنارک با جمعیت ۱۵ هزار نفر همچنان در محاصره آب و گل

۱۷ روستای کنارک با جمعیت ۱۵ هزار نفر همچنان در محاصره آب و گل

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷ روستای شهرستان کنارک با جمعیت بیش از ۱۵ هزار نفر همچنان در محاصره آب و گل هستند و مسیر آنها به دلیل بالا آمدن آب و عدم نفوذپذیری خاک تردد سخت و مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند.

عبدالغفور حوت در گفت و گو با ایسنا افزود: بارندگی های چند روز اخیر سبب بارش بیش از ۹۶ میلیمتر باران طی دو روز شده بطوریکه در کمتر از نیم ساعت بیش از ۶۰ میلیمتر باردیده که خسارت جدی به حوزه مسکن روستایی وشهری و وارد شدن آب به خانه ها و همچنین خسارت به طرح هادی، بندسارهای دیمی و حفاظتی شهر و روستا و راهها وارد کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان کنارک ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۶۳ روستا دارد، افزود: متأسفانه به دلیل عدم تکمیل طرح فاضلاب شهری و هدایت نشدن روان آب ها همچنان شاهد جمع شدن آب و نفوذ آب به خانه های مردم هستیم و خسارتی زیادی وارد شده که نیاز است مسوولان استانی و کشوری ورود کنند.

وی گفت: ۱۷ روستای شهرستان کنارک در محاصره آب قرار می گیرند و مسیر تردد آنها گل آلود و لغزنده می شود و تردد بشدت سخت شده است.

وی سختی عبور مرور در روستاها شامل بانست، پزم تیاب، دوور، رحمی آباد، تنک، عزیزآباد، پزم مچان، شمسر، مومان پایین را بیشتر از سایر نقاط شهرستان کنارک دانست و تصریح کرد: ماشین‌آلات راهسازی سریعاً به این منطقه ورود و مشکلات مردم را مرتفع کنند.

فرماندار کنارک ادامه داد: شبکه آبرسانی حدود ۹ روستا آسیب دیده و آب را غیر بهداشتی کرده است و نیاز است هر چه سریعتر نسبت به بهسازی شبکه آبرسانی اقدام شود.

حوت تصریح کرد: آب بردگی بندسارهای زیرکشت کشاورزی به ویژه کشت دیم در محدوده مومانها، سرگان، بانسنت و پارگ ها و سورکمب دچار خسارت جدی شده است و همچنین طغیان رودخانه ها سبب آب بردگی مسیر راه پارگ به پیرسهراب و راه دسترسی سورکمپ شمسر حمیدآباد و روستای دوور شده است.

بخشدار مرکزی کنارک نیز اظهار کرد: بخش مرکزی این شهرستان ۳۰ روستا و جمعیت ۶۴ هزار نفر دارد ۲۷ دهیاری و ۳۰ شورای اسلامی روستایی دارد که خسارت جدی در سیل اخیر متوجه بیش هشت روستا شده است.

عبدالسلام مهدی زاده با اشاره به اینکه بیشترین خسارتها سیل اخیر تخریب معابر، راه، شبکه آبرسانی و زمین کشاورزی بوده است و  افزود: طرح های هادی در دست اجرا و بوستانها نیز در باران و سیل آسیب دیده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha