• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401101206813
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد

چگونگی اجرای طرح جدید پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر

چگونگی اجرای طرح جدید پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر

ایسنا/خوزستان رئیس مرکز بهداشت خوزستان از ارائه خدمات شناسایی، کنترل و درمان بیماری به تمامی مردم در قالب طرح جدید پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مربوط به آن خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا اظهار کرد: در سال ۱۳۸۳ برنامه پیشگیری و کنترل بیماری دیابت و ادغام آن در نظام شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور، در مناطق روستایی استان خوزستان آغاز شد و نتایج حاصل از اجرای این برنامه نشان داد که شیوع دیابت نیز همانند بسیاری از کشورها سیر صعودی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت بهداشت انشگاه علوم پزشکی اهواز، وی افزود: در برنامه پیشگیری و کنترل بیماری دیابت، بیماران دیابتی در سطح روستا شناسایی، کنترل و درمان می‌شدند ولی در طرح جدید تحت عنوان پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مربوط به آن در قالب برنامه ارزیابی میزان احتمال خطر ۱۰ ساله بروز سـکته‌هـای قلبـی و مغـزی کـشنده و غیرکـشنده که از سال ۱۳۹۶ در نظام شبکه بهداشت و درمان مناطق شهری و روستایی استان ادغام شد، خدمات شناسایی، کنترل و درمان بیماری به تمامی مردم ارائه می‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه سال جاری، تعداد ۱۷ هزار و ۹۵۵ خدمت جهت مراقبت افراد پیش دیابتی (افرادی که در معرض ابتلا به دیابت هستند)، توسط بهورز و یا مراقب سلامت خانه‌های بهداشت و تعداد ۵۹ هزار و ۷۵۳ خدمت جهت مراقبت بیماران مبتلا به دیابت، توسط پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان با اشاره به این موضوع که هدف کلی این برنامه جلوگیری از افزایش بیشتر چاقی و دیابت است، گفت: تفاوتی که این طرح با اقـدامات قبـل از نظـام بهداشـتی دارد، شناسایی افراد قبل از ابتلا به بیماری است که به دنبال آن اقدامات آموزشی، مـشاوره و تجویز دارو برای آنها صورت می‌گیرد تـا مـانع از ایجاد یـا پیشرفت بیماری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha