• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1401101206977
  • خبرنگار : 71451

دیدار مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران با خانواده شهدای ادیان توحیدی

دیدار مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران با خانواده شهدای ادیان توحیدی

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت:مشترکات ادیان الهی در قالب توحید و اعتقاد به خدای واحد سبب شد تا ملت ایران در حوادث مهم این کشور یکدل و هم‌صدا برای عزت و سربلندی کشور بایستند و این نشان از ولایت‌مداری و بصریت ملت ایران است.

به گزارش ایسنا، عباسعلی رضایی به مناسبت فرارسیدن سال نوی میلادی با حضور در منزل شهدای ادیان توحیدی «روبرت لازار» و «آلفرد گبری» با تبریک فرارسیدن سال نوی میلادی به هموطنان ادیان توحیدی و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان،بیان کرد: مفهوم ایثار و از خودگذشتگی در میان پیروان ادیان توحیدی و مذاهب گوناگون از اهمیت بسیاری برخوردار است و افرادی بوده‌اند که به واسطه ایثار و شهادت خود سهم بسزایی در تاریخ داشته‌اند و شهدای ادیان توحیدی نیز در کنار مسلمانان در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس حماسه آفریدند.


وی با اشاره به برکات شهادت و ثمرات آن در فضای عمومی جامعه تصریح کرد: شهدا همیشه یک گام جلوتر از سایرین حرکت کردند و با تقدیم با ارزش‌ترین ودیعه الهی یعنی جان خویش به درگاه حق تعالی، حماسه‌ها ساختند و امروز ارادت ملت به مقام شهیدان را در بدرقه عظیم شهدای گمنام در سراسر کشور دیدیم.


مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان‌های استان تهران ضمن تأکید بر لزوم حرکت بر اساس مشترکات ادیان الهی عنوان کرد: مشترکات ادیان الهی در قالب توحید و اعتقاد به خدای واحد سبب شد تا ملت ایران در حوادث مهم این کشور یکدل و هم‌صدا برای عزت و سربلندی کشور بایستند و این نشان از ولایت‌مداری و بصریت ملت ایران است.


رضایی شهدای سایر ادیان توحیدی را سندی روشن از همراهی و همدلی همه ادیان در دفاع از تمامیت کشور برشمرد و ادامه داد: دوران دفاع مقدس با تمام فراز و نشیبی که داشت، اما سبب شد تا ملت ایران از هر دین و آیینی متحد شوند و در دفاع از آرمان های امام(ره) و اقتدار کشور در برابر تهاجم دشمن دفاع کنند و بسیاری از آنها نیز به شهادت رسیدند.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: شما فرزند دلبندتان را برای دفاع از کشور و ملت ایران تقدیم کرده‌اید و این افتخار ما است که خادمی شایسته برای شما خانواده‌های معظم شهدا باشیم شما نزد خداوند مقام و جایگاه بسیار بالایی دارید.


«روبرت لازار» سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد و سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی میمک به شهادت رسید.
«آلفرد گبری» سال ۱۳۵۰ در تهران متولد شد و سال ۱۳۶۹  بر اثر اصابت گلوله توسط منافقین به درجه رفیع شهادت نایل آمد.  
 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha