• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101207008
  • خبرنگار : 50093

مدیر کل میراث ‌فرهنگی خراسان رضوی:

۲۹۶۹ خانه‌مسافر غیر مجاز در مشهد شناسایی شد

۲۹۶۹ خانه‌مسافر غیر مجاز در مشهد شناسایی شد
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از شناسایی ۲۹۶۹ خانه‌مسافر غیر مجاز در طرح ساماندهی خانه‌مسافرهای مشهد خبر داد.

سیدجواد موسوی امروز، ۱۲ دی ماه، در جلسه با شهردار منطقه ثامن مشهد اظهار کرد: در اجرای این طرح که با حمایت فرمانداری مشهد به اجرا رسیده است، تاکنون ۱۰۱۰ خانه‌مسافر ساماندهی و ۳۲۱ واحد نیز پلمب شده‌ چرا که شرایط مناسب و درخور شان زائران امام رضا(ع) را نداشته‌اند.

وی با اشاره به بررسی وضعیت خانه‌مسافرهای محدوده شهرداری منطقه ثامن خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه ثامن واحدهای اقامتی که کاربری تجاری موقت دارند را با در نظر گرفتن شرایط ایمنی ساختمان‌ها به اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی معرفی کرده و این اداره‌ کل پس از بازدید و بررسی شرایط مجوز فعالیت را برای آن‌ها صادر خواهد کرد.

موسوی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی از آثار تاریخی و فرهنگی این منطقه تصریح کرد: بافت پیرامون حرم مطهر رضوی روایت‌هایی از میهمان‌نوازی مردم مشهد را در دل خود جای داده است؛ به همین دلیل پایگاه اطلاع‌رسانی زائران در محدوده شهرداری ثامن باید زائران و مسافران را به دیدن ابنیه تاریخی منطقه و شنیدن روایت‌های قدیم شهر هدایت کند.

ساسان نورین مقدم، شهردار منطقه ثامن مشهد، در ادامه جلسه اظهار کرد: برای همکاری بیشتر با اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی آمادگی کامل داریم.

حسین امیرکلالی، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد نیز اضافه کرد: تعامل خوبی بین شهرداری مشهد به ویژه منطقه ثامن شکل گرفته و با همکاری شهرداری عملیات مرمتی سرای عزیزالله‌ اف در حال انجام است.

وی ادامه داد: بسته‌های در حال تدوین احیاء پهنه‌های تاریخی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی از دیگر موضوعاتی است که در تعامل بین شهرداری و اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی به سرانجام خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha