• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401101207097
  • خبرنگار : 50593

مدیرکل انتقال خون مازندران:

اهدای خون بیش از ۱۰۰ هزار مازندرانی در ۹ ماهه امسال/ نیازمند همه گروه‌های خونی هستیم

اهدای خون بیش از ۱۰۰ هزار مازندرانی در ۹ ماهه امسال/ نیازمند همه گروه‌های خونی هستیم

ایسنا/مازندران مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۰۱ هزار و ۷۱۴ واحد خون در استان اهدا شده است، گفت: از این میزان ۲ هزار و ۷۵۸ واحد خون سهم بانوان بوده است .

دکتر عبدالله محمدی فیروزجایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال ۱۲۴ هزار و ۷۰۱ نفر در پایگاه‌های انتقال خون و تیم‌های سیار پذیرش شدند که از این تعداد ۱۰۱ هزار و ۷۱۴ نفر موق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون مازندران، افزود: در ۹ ماهه امسال از مجموع افرادی که خون اهدا کردند ۶۱ هزارو ۵۹۲ نفر اهدا کننده مستمر، ۲۹ هزارو ۷۵۷ نفر دارای سابقه اهدای خون و ۱۰ هزار و ۳۶۵ نفر نیز اهداکننده خون بار اولی بودند.

این مسئول همچنین سهم بانوان مازندرانی را در اهدای خون در این مدت را ۲ هزار و ۷۵۸ واحد اعلام کرد و یادآور شد: میزان اهدای خون توسط بانوان که نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند در استان کمتر از سه درصد است.

محمدی فیروزجایی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال ۱۵۷ هزار و ۸۶ واحد خون و فرآورده‌های خون بین مراکز درمانی سراسر استان توزیع شده است .

وی‌ با بیان اینکه در فصل سرما اغلب شاهد کاهش تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون هستیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خون نیازی مستمر و دائمی است و مدت زمان نگهداری این مایه حیات محدود است، از مردم نوعدوست مازندران که در رنج سنی ۱۸ سال تمام تا ۶۵ سال قراردارند تقاضا داریم برای تامین خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی به ویژه O مثبت، A منفی و AB منفی در استان نیازمندیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha