• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1401101207222
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

رئیس پلیس آگاهی فراجا خبر داد:

دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر از هرمی‌ها و بازاریابان شبکه‌ای/ اعلام استان‌های دارای بیشترین شرکت هرمی

دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر از هرمی‌ها و بازاریابان شبکه‌ای/ اعلام استان‌های دارای بیشترین شرکت هرمی

رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجرای شش طرح مبارزه با شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و هرمی در سراسر کشور خبر داد و گفت که از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۳۷۲ پرونده مربوط به شرکت‌های هرمی در سراسر کشور رسیدگی شده است.

به گزارش ایسنا، سردار محمد قنبری دراین باره گفت: با توجه به اینکه در سال‌جاری یکی از برنامه‌های عملیاتی این پلیس، مبارزه با شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی بوده است بنابراین در این راستا شش مرحله طرح برای مبارزه با شرکت‌های هرمی از ابتدای سال تا پایان آذرماه در سراسر کشور به اجرا درآمد و در آن با بهره‌گیری از امکانات و حداکثر توان پرسنلی و ظرفیت‌های موجود، توسط رده های متناظر با افراد سودجو و مجرمان برخورد شد.  

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح‌ها، تعداد ۶۲۷ نفر دستگیر،  ۳۱ شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و ۶۳ مکان فعالیت شرکت‌های هرمی پلمب شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: در ۹ ماهه سال‌جاری با اقدامات انجام شده از سوی ماموران و کارآگاهان پلیس آگاهی و نیز استفاده از ظرفیت‌های اطلاعاتی تعداد ۳۷۲ پرونده مربوط به شرکت‌های هرمی در سراسر کشور رسیدگی شد که در مجموع اقدامات پلیسی و پیشدستانه کارآگاهان منتج به دستگیری بیش از هزار نفر شد.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از ۸۳۵ میلیارد برآورد شده است، گفت: بیشترین آمار دستگیری و کشفیات مربوط به استان‌های تهران بزرگ، غرب استان تهران، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان، کرمانشاه، و البرز است.

بیشتر بخوانید: مراقب «هرمی» ‌های جدید باشید/ هشدار پلیس درباره کلاهبرداری‌های هرمی

قنبری با هشدار به اینکه فعالیت در شرکت‌های هرمی به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب شده و پیگرد قانونی دارد، گفت: پیشنهاد دعوت به کار و استخدام در وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های معتبر با درآمد زیاد یکی از ترفندهای شرکت‌های هرمی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha