• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401101307709
  • خبرنگار : 50136

یک متخصص بیماریهای عفونی:

اکثر جمعیت آذربایجان غربی در برابر موج هشتم کرونا ایمنی کافی ندارند

اکثر جمعیت آذربایجان غربی در برابر موج هشتم کرونا ایمنی کافی ندارند

ایسنا/آذربایجان غربی یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: بیش از ۲۲ درصد از کل جمعیت استان واکسن کرونا دریافت نکردند.

دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از بین جمعیت ۵ سال به بالا در استان، ۴۹۰ هزار و ۳۰۵ نفر یعنی ۱۵ درصد هیچ واکسنی دریافت نکردند و در واقع ۲۲.۴ درصد ازکل جمعیت استان یعنی ۷۷۲ هزار و ۴۱ نفر واکسن کرونا تزریق نکردند، افزود: ۹۸.۳ درصد دز چهارم را نزده و می توان گفت که اکثریت جمعیت استان ایمنی لازم و کافی را نسبت به ویروس کرونا نداشته و مستعد مبتلا در موج هشتم هستند.

دکتر موسوی با بیان اینکه استقبال از واکسیناسیون در استان روند صعودی داشته و از میانگین روزانه ۳۳ دز در آذرماه به بیش از ۲۰۰ دز در ماه جاری رسیده است، اظهار کرد: براساس اخرین آمار اعلامی ۸۴.۵ درصد از جامعه هدف بالای ۵ سال استان ذز اول، ۷۵.۸ درصد دز دوم، ۳۴.۶ درصد دز سوم و ۱.۶۸ درصد دز چهارم را دریافت کردند.

وی ادامه داد: طی دی ماه سال جاری ۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۸۳ نفر دز اول، ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۲۰۸ نفر دز دوم، یک میلیون و ۹۵ هزار و ۹۹۰ نفر دز سوم و ۵۳ هزار و ۹۴ نفر دز چهارم را از بین جامعه هدف ۵ سال به بالا تزریق کردند.

دکتر موسوی اظهار کرد: بهترین ایمنی را افرادی دارند که اولا سابقه بیماری کرونا را داشته و واکسیناسیون نیز انجام داده اند.در مرحله بعدی افرادی که واکسیناسیون لازم و کافی را انجام داده اند و از زمان دریافت آخرین دز واکسن بیش از ۶ ماه نگذشته باشد.

این متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است و نوع آن دردرجه بعدی قرا دارد ضمن اینکه دریافت واکسن از انواع مختلف ایمنی بهتری را ایجاد می کند.

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با بیان اینکه در موج هشتم تنوع ویروس کرونا را خواهیم داشت و در حدود ۵ زیرسویه در حال چرخش خواهد بود، گفت: این زیرسویه های امیکرون نسبت به قبل از سرعت انتشار و انتقال بالایی برخوردارند و اکثرا بیماری خفیف و بیشتربا علایم و نشانه هایی در دستگاه تنفسی فوقانی و دستگاه گوارشی ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: بیماری دارای طیف وسیعی از افراد بی علامت تا موارد شدید و منجر به مرگ را خواهد داشت به ویژه در کودکان که حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد بی علامت خواهد بود و این افراد بی علامت خطر جدی برای تداوم چرخش و انتقال ویروس هستند.

دکتر موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۷ نفر در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد تست ۵ نفر مثبت و با تشخیص قطعی بستری هستند.

وی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی مثبت و بستری مثبت در استان گزارش نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha