• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401101307784
  • خبرنگار : 50123

تکمیل ظرفیت مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی تمدید نخواهد شد

تکمیل ظرفیت مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی تمدید نخواهد شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه فرایند ثبت‌نام بهمن‌ماه دانشگاه جامع علمی کاربردی در مرحله تکمیل ظرفیت قرار دارد،گفت: متقاضیان هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند، زیرا مدت تعیین شده تمدید نخواهد شد.

غلامرضا آقابابایی۱۳ دی‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از پذیرش تکمیل ظرفیت مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در مراکز آموزش علمی کاربردی استان خبر داد و اظهار کرد: پذیرش برای تکمیل ظرفیت بهمن‌ماه در مقطع کارشناسی و مهندسی فناوری از پنجم دی‌ماه آغاز و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و برای مقطع کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای از هفتم دی‌ماه آغاز و تا ۱۷ دی‌ماه ادامه دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه فرایند ثبت‌نام بهمن‌ماه دانشگاه جامع علمی کاربردی در مرحله تکمیل ظرفیت قرار دارد،گفت: متقاضیانی که در ترم مهرماه به هر دلیلی از ثبت‌نام جا مانده‌اند می‌توانند به صورت تکمیل ظرفیت ثبت‌نام کنند، این تکمیل ظرفیت برای بهمن‌ماه بوده و تمدید نخواهد شد.

آقابابایی گفت: برای بهمن‌ماه سال جاری ۸۳ کد رشته شامل ۴۸ کد رشته مقطع کاردانی و ۳۵ کد رشته در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو انجام می‌شود، همچنین  ۱۲۱ کد رشته محل برای پذیرش در این دوره در نظر گرفته شده که از این تعداد ۶۹ کد رشته محل مربوط به مقطع کاردانی و ۵۲ کد رشته محل برای مقطع کارشناسی است.

وی با اشاره به وجود ۳۱۰۱ دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، تصریح کرد: از این تعداد ۶۰ درصد در مقطع کاردانی و ۴۰ درصد در مقطع کارشناسی در حال تحصیل‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای اولین بار در مهرماه پذیرش دوره‌های نساجی آغاز شد که ۴۲ نفر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ثبت‌نام و هم‌اکنون در حال تحصیل‌اند، البته ۲۰ نفر از این دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده‌اند، یعنی اقبال به سمت دانشگاه جامع علمی کاربردی افزایش یافته و حتی فارغ‌التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها در برخی رشته‌های این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی از رصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه خبر داد و گفت: برشی از این کار برای مشخص شدن نقش دانشگاه علمی کاربردی در اشتغال و سهم این دانشگاه در حوزه بیکاری استان در حال انجام است، به‌طوری‌که طبق رصد صورت گرفته تاکنون تقریبا ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل‌ هستند.

آقابابایی در خصوص فراخوان جذب مدرس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان، گفت: ۳۱۵ نفر در ۱۹ گروه‌ درسی در سامانه مدرسین به صورت حق‌التدریس ثبت‌نام کرده‌اند که امید است مصاحبه تخصصی این افراد تا اسفندماه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد مطرح بوده،  قصد داریم دوره‌ای به صورت مقطع‌دار در حوزه نمد تدوین کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: برای ایجاد ظرفیت شغلی و افزایش مهارت دوره‌های کوتاه‌مدت برای علاقمندان لازم است، زیرا بخشی از جامعه نیازمند مهارت بوده که باید این دوره‌ها از سوی دانشگاه در کوتاه‌ترین زمان اجرایی و عملیاتی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha