• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401101307853
  • منبع : نمایندگی سمنان

انتخاب ۲ عضو هیات علمی دانشگاه سمنان به عنوان چهره برتر ارتباط با صنعت

انتخاب ۲ عضو هیات علمی دانشگاه سمنان به عنوان چهره برتر ارتباط با صنعت

ایسنا/سمنان سرپرست دانشگاه سمنان و معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه از انتخاب دو عضو هیات علمی این دانشگاه به عنوان اعضای هیات علمی برتر در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت سال ۱۴۰۱ خبر داد .

دکتر سیف الله سعدالدین ۱۳ دی ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور شناسایی، تشویق و حمایت از فعالیت اثربخش اعضای هیات علمی، معیارهایی از جمله مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های ملی و منطقه‌ای، اجرای قراردادهای تقاضامحور، ارائه دستاوردهای کاربردی و موثر در رفع مشکلات کشور و همکاری با نهادها و صنایع کشور برای بهبود بهره‌وری و کارآیی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از این بررسی ۱۴۱ عضو هیات علمی از سوی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به عنوان اعضای هیات علمی برتر معرفی شدند، افزود: دکتر اصغر اکبری فرود استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و دکتر حجت کرمی دانشیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان نیز جزء اعضای هیأت علمی  برتر در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت در سال ۱۴۰۱ انتخاب شدند .

سرپرست دانشگاه سمنان تصریح کرد: به منظور معرفی اعضای هیات علمی برتر در این حوزه کتاب «اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت» از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری منتشر شده است که  دکتر اصغر اکبری فرود و دکتر حجت کرمی از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان نیز در این بخش انتخاب شده اند.

دکتر سعدالدین به مهمترین فعالیت های دکتر اکبری فرود در این حوزه اشاره کرد و گفت: انجام ۱۸ پروژه تقاضا محور ملی و منطقه ای، ارائه نظرات مشورتی علمی در حوزه های مختلف تخصصی برای شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان ، معرفی انواع سیستم های کنترل روشنایی روز، ساختار و الزامات پیاده سازی آنها و صرفه جویی اقتصادی استفاده از این سیستم ها و بررسی اضافه ولتاژهای گذرا در شبکه توزیع فشار ضعیف سمنان از مهم ترین قرار دادهای تقاضا محور وی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان همچنین تهیه و تدوین دستورالعمل و ضوابط جمع آوری و هدایت آب های سطحی(سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور ) را از تجارت مشارکت در فعالیت ها و برنامه ریزی های ملی و منطقه ای دکتر حجت کرمی عنوان کرد و افزود: بررسی اثرات سازه های تقاطعی بر رودخانه و تغییرات هیدرولوژیکی مورقولوژیکی ناشی از آن (مدیریت منابع آب) نیز از جمله مهمترین قرار داد های تقاضا محور این عضو هیات علمی دانشگاه سمنان است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha