• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401101307877

در نشست مسئولان و نمایندگان فارس مطرح شد؛

ضرورت نگاه ویژه دولت و مجلس به امنیت غذایی

ضرورت نگاه ویژه دولت و مجلس به امنیت غذایی

ایسنا/فارس در جلسه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و اعضای مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت نگاه جدی و برنامه‌ریزی دولت و مجلس به موضوع امنیت غذایی در قانون بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه، تاکید شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در نشست تعاملی با استاندار و نمایندگان فارس در مجلس، ضمن تاکید بر اینکه مطالبات جامعه باید با محوریت موضوعات هدفمند پیگیری شود، خاطرنشان کرد که مطالبه‌گری د  جوامع روشنفکر و فرهیخته به سمت مسائل جزئی رفته است که مجموعه نخبگان استان باید با اطلاعات کافی و درست از محورهای بودجه و موضوعات توسعه‌ای نسبت به تهیه و تدوین برنامه اقدام جدی داشته باشند.

به گزارش دریافتی ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به اینکه برخی از طرح و برنامه‌های کلیدی استان فارس جنبه ملی دارد، افزود: هم‌افزایی و پیشبرد منافع استان با برگزاری جلسات راهبردی در عرصه امنیت غذایی نیازمند تفکر منسجم و نقشه راه جامع است تا بتوانیم ظرفیت‌های موجود بخش کشاورزی و دامپروری فارس را در حوزه تولید فعال‌تر نماییم.

نماینده مقام معظم رهبری در فارس در رابطه با اهمیت وحدت‌رویه دولت و مجلس در تصویب قانون بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه با محوریت توسعه جنوب کشور، گفت: نمایندگان فارس باید محورهای توسعه‌ای مدنظر فارس را با یک نگاه جامع علمی و دقیق در متن قانون لحاظ کنند تا زمینه لازم برای پیشرفت نیز فراهم بشود.

ضرورت نگاه جدی نمایندگان فارس به موضوع امنیت غذایی با هدفگذاری نسبت به تولید بیشتر و تکمیل زنجیره ارزش از دیگر محورهای اشاره شد این نشست بود که توسط آیت‌الله دژکام بیان شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی هم در بخشی از جلسه با تاکید بر اینکه بایستی جایگاه استان فارس در زمینه تولید بهینه محصولات کشاورزی و دامپروری افزایش پیدا کند، مطرح کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم حوزه‌های ماموریتی هر یک از دستگاه‌ها را عرصه امنیت غذایی عملیاتی نماییم‌.

محمدجواد عسکری با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه در بخش کشاورزی و دامپروری باید با نگاه به ظرفیت‌های تمامی استان‌ها در کشور باشد، افزود: برنامه هفتم بایستی متکی بر مسئله‌محوری و تمرکززدایی باشد تا امکان خلق فرصت‌های جدید در موضوعات اقتصادی فراهم بشود.

عسکری اقتصاد دانش‌بنیان با رویکرد مشارکتی را یک نگاه جدید به بخش کشاورزی و دامپروری معرفی کرد و در این زمینه گفت: دانش‌بنیان کردن حوزه‌های تخصصی علاوه بر بهینه‌سازی تولید محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و دامپروری به میزان قابل توجهی در اجرایی کردن قوانین و برنامه‌های توسعه‌ای کشور نیز تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه حاکم در بخش کشاورزی و دامپروری استان باید در تکمیل زنجیره‌ ارزش تولید محصولات باشد، خاطرنشان کرد: ارتقاء زیرساخت‌ها و تامین اعتبارات لازم به منظور ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در فارس یکی از اولویت‌های اساسی توسعه پایدار محسوب می‌شود که علاوه بر ارزش افزوده محصولات به رونق اقتصادی و اشتغال‌آفرینی استان نیز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha