• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401101307970
  • خبرنگار : 71489

انتقاد یک عضو هیئت رئیسه مجلس از عدم اجرای قانون هوای پاک توسط دستگاه‌های دولتی

انتقاد یک عضو هیئت رئیسه مجلس از عدم اجرای قانون هوای پاک توسط دستگاه‌های دولتی

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای قانون هوای پاک توسط دستگاه‌های دولتی، تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست که خودش باید متولی باشد از ۲۲ تکلیف قانونی ۱۲ مورد را اجرا کرده است.

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده برخوار، شاهین شهر و میمه و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ مجلس در تذکری با انتقاد از عدم اجرای قانون هوای پاک در گفت: برابر ماده ۲۳۴ بر اساس بررسی های انجام شده، وزارت صمت از ۷ تکلیف قانونی فقط یک مورد، وزارت نفت از ۱۳ تکلیف قانونی یک مورد، وزارت نیروی از ۶ تکلیف فقط یک مورد، وزارت راه و شهرسازی از ۷ تکلیف یک مورد را اجرا کرده‌اند. سازمان ملی استاندارد نیز از ۷ تکلیف قانونی ۵ مورد را در دستور کار دارد و هیچ مورد را به طور کامل اجرا نکرده است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط‌ زیست که خودش باید متولی باشد و سایرین را هم به اجرا دعوت کند از ۲۲ تکلیف قانونی ۱۲ مورد را اجرا کرده است؛ نتیجه این عدم اجرای تکالیف فقط در یک نقطه این که شده که در شاهین شهر و همچنین شهرستان برخوار و شهر اصفهان، از ابتدای سال جاری تا ۱۰ دی تنها یکروز هوای پاک وجود داشته و مردم ۱۴۲ روز هوای ناسالم استنشاق کردند.

این عضو هیئت رییسه مجلس تاکید کرد: از وزیر نیرو انتظار بود که در مقابل مصوبه‌ی مربوطه مقاومت کند و من معتقدم وزیر نیرو می‌تواند بخشی از بار نیروگاه شهید منتظری را به سایر نیروگاه‌ها که نیاز به استفاده سوخت مازوت ندارند، منتقل کند. در یک شبانه روز در نقاطی که اعلام شد ۷ میلیون لیتر مازوت استفاده می‌شود و این مقدار یعنی ۲۱ برابر آلایندگی خودروهای این شهرستان‌ها؛ بر اساس آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فوتی‌های ناشی و متاثر از آلایندگی ها عدد قابل توجهی است. همچنین هزینه درمان بیماری‌های ناشی از آلایندگی‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha