• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401101308047
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

پیش بینی تا ۱۰۰میلی‌متر بارش در کهگیلویه و بویراحمد با ورود سامانه جدید

پیش بینی تا ۱۰۰میلی‌متر بارش در کهگیلویه و بویراحمد با ورود سامانه جدید

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به این استان پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰۰ میلی‌متری بارش داشته باشیم.

علی کرمی روز سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان افزود: سیستم بارشی که به صورت رگباری است منجر به هشدار سطح نارنجی برای روز چهارشنبه تا جمعه شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود با سامانه بارشی شدیدی مواجه باشیم، اظهارکرد: پیک این سامانه بارشی از عصر روز چهارشنبه تا بعدازظهر روز پنجشنبه خواهد بود و صبح جمعه بارش های خفیفی را خواهیم داشت که در پی ورود این سامانه پیش‌بینی۳۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر بارش باران در استان شده است.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، اختلال در ترددهای شهری و بین شهری، احتمال صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی اثر مخاطرات این سامانه بارشی است.

کرمی عنوان کرد: پیش بینی هواشناسی براساس آمار و احتمالات است و هیچ وقت ۱۰۰درصدی نیست بلکه جهت اطلاع رسانی و پیش آگاهی است.

همچنین فرمان فرامین، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: برای برخی شهرهای مارگون، سی‌سخت و یاسوج بارش برف پیش‌بینی شده است.

وی از ورود سامانه بارشی جدید از اواسط هفته آینده خبر داد و افزود: ماهیت این سامانه سرد و کاملا رگباری است و با سیلاب همراه خواهد بود، با سامانه مونسون متفاوت بوده و انتظار داریم بارش برف اثرگذار را شاهد باشیم.

فرامین تصریح کرد: پس از اتمام این سامانه اواسط هفته آینده با ورود سامانه جدید، با موج سرمایی مواجه خواهیم شد که بارش این سامانه برف اثر گذار خواهد بود.

فرامین اظهارکرد: پایان پاییز امسال میانگین دمایی استان کهگیلویه و بویراحمد دو درجه بالاتر از میانگین نرمال بلند مدت است.

به گزارش ایسنا، این کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص چرایی  نداشتن بارشهای دو روز به بالتر در استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌های اخیر عنوان کرد: ترکیب دو سامانه سودانی و مدیترانه ای، جبهه‌های جوی را بوجود می آورد و منجر به بارش های چند روزه می شود که متاسفانه تاکنون این موضوع به دلایل تغییر اقلیم رخ نداده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha