• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1401101308058
  • خبرنگار : 71607

نمایشگاه CES ۲۰۲۳

درخشش یک شرکت صنایع شیمیایی آمریکایی در CES

درخشش یک شرکت صنایع شیمیایی آمریکایی در CES

نمایشگاه فناوری CES پس از دو سال درگیری جهان با کووید-۱۹ بار دیگر آغاز شده است. در این خبر به معرفی یک شرکت آمریکایی که امسال دست پر به این نمایشگاه آمده است، پرداختیم.

به گزارش ایسنا، شرکت صنایع شیمیایی آمریکایی سلانیس(Celanese) مجموعه گسترده‌ای از راه‌حل‌های پلیمری برای برقی‌سازی وسایل نقیله، خودروهای الکتریکی، لوازم الکترونیکی مصرفی و دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند را در نمایشگاه CES ۲۰۲۳، به نمایش می‌گذارد.

سلانیس با خرید برندهای(M&M) Mobility و Materials از شرکت صنایع شیمیایی آمریکایی دوپُن(DuPont) در یکم نوامبر ۲۰۲۲، تجارت مهندسی مواد خود را گسترش داده است که شامل موارد زیر است:

  ▪ کراستین پی بی تی

  ▪ الاستومرهای ترموپلاستیک Hytrel TPC-ET (TPE)

  ▪ نوارهای پلی استر ملینکس و مایلار

  ▪ خمیرها، جوهرها و نوارهای ضخیم Micromax

  ▪ Rynite پلی‌اتیلن ترفتالات

  ▪ الاستومرهای اکریلیک اتیلن Vamac (AEM)

  ▪ نایلون Zytel ۶, ۶۶. ۶۱۰ and ۶۱۲

  ▪ پلی فتالامید Zytel HTN با کارایی بالا

  ▪ نایلون زنجیر بلند Zytel LCPA

 این مواد در موارد مختلفی از جمله دوچرخه‌های الکترونیکی، شارژرهای وسایل نقلیه الکتریکی بیسیم (EV) و صفحات خنک کننده باتری وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی تا جاروبرقی هوشمند مبتنی بر لیدار مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 باتری‌های وسیله نقلیه الکتریکی با سه چالش کلیدی روبرو هستند و آنها ۱ - چگالی انرژی است که بر برد تاثیر می‌گذارد ، ۲- پیچیدگی ساخت است که بر هزینه تولید تأثیر می‌گذارد و ۳- مدیریت حرارتی که برای عملکرد و ایمنی لازم است. شرکت سلانیس یک صفحه خنک کننده هیبریدی ایجاد کرد که مدیریت حرارتی را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، این شرکت یک مفهوم جدید باتری ۳ در ۱ را معرفی کرده است که چگالی انرژی را با ادغام بخش‌های کاربردی در یک سیستم ماژولار افزایش می‌دهد. 

محصولات جدید در بخش لوازم الکترونیکی مصرفی نیز به ترکیبی از سازگاری الکتریکی، زیبایی شناسی و مقاومت در برابر گرما و ضد ضربه بودن نیاز دارند. در CES ۲۰۲۳، شرکت سلانیس محصولات موفقی را با راهکارهای مواد جدیدش به نمایش خواهد گذاشت.

نمایشگاه CES یک نمایشگاه تجاری فناوری است که در ژانویه هر سال در لاس وگاس برگزار می‌شود. نمایشگاه فناوری CES امسال نیز از روز سه‌شنبه سوم ژانویه(۱۳ دی) آغاز شده و دو روز اول آن به خبرنگاران اختصاص خواهد داشت. در روز پنجشنبه پنجم ژانویه(۱۵ دی) درهای این نمایشگاه به روی عموم باز خواهد شد. این نمایشگاه تا روز یکشنبه هشتم ژانویه(۱۸ دی) ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha