• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401101308131

حجت الاسلام سیستانی:

آیت‌الله صافی گلپایگانی صراط مستقیمی در جهان سیاست است

آیت‌الله صافی گلپایگانی صراط مستقیمی در جهان سیاست است

ایسنا/قم عضو شورای استفتائات آیت‌الله صافی گلپایگانی در رابطه با بعد سیاسی‌ آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: آیت‌الله صافی گلپایگانی تحولات و رویدادهای جهان را با دقت بررسی می‌کرد و هر تحولی که به جهان اسلام مرتبط می‌شد برای ایشان بسیار حائز اهمیت بود و مواضع قاطعی در این زمینه داشت که صراط مستقیمی در جهان سیاست است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالهادی سیستانی، ۱۳ دی‌ماه در نشست خبری همایش دانش‌آموختگان و مبلغان موسسه دارالزهراء و بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی عنوان کرد: آیت‌الله صافی گلپایگانی شخصیتی ممتاز و برجسته در سطح مراجع تراز اول حوزه علمیه قم بود.

وی با بیان اینکه ایشان از نظر علمی شاگرد حقیقی قرآن و عترت بود، ادامه داد: وی عالمی بود که در عصر جدید بیشترین استفاده را از قرآن و عترت داشت و این امر در وجودشان محسوس بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله صافی گلپایگانی لحظه‌ای از پژوهش، تحقیق و مطالعه غافل نشد و عالمی به روز بود، اظهار کرد: آیت‌الله صافی گلپایگانی همه آرا را پیگیری و بررسی می‌کرد تا اگر به عنوان یک سرباز دین نقدی لازم است ورود پیدا کند همچنین اگر آرایی ارزنده‌ای وجود داشت از کسی که وارد این عرصه شده بود تقدیر و پشتیبانی می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیستانی به زبان امروز قرآن را عرضه کردن یکی دیگر از اهتمام های آیت‌الله صافی گلپایگانی دانست، گفت: هر مکتبی با رویکردهای مختلفی در قرآن وارد می‌شوند اما آیت‌الله صافی گلپایگانی قرآن را با رویکرد بیانات اهل‌بیت (ع) به جامعه عرضه می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه حراست از قرآن و اسلام بخش بزرگی از تلاش‌های ایشان بود، اظهار کرد: آیت‌الله صافی گلپایگانی نقدهای بسیار مهمی برای مسائل عرفانی و فلسفی داشت و نسبت به تصوف و نحله‌های متصل به آن‌ها موضع شفاف و قاطعی داشت و آن را خطر عظیمی برای دین و تهدید جدی برای اسلام می‌دانست؛ زیرا این تهدید از سمت کسانی بود که خود را نزدیک به اسلام می‌دانستند به همین خاطر در این زمینه نیز اهتمام های بسیاری داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیستانی در رابطه با بعد سیاسی‌ آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: آیت‌الله صافی گلپایگانی تحولات و رویدادهای جهان را با دقت بررسی می‌کرد و هر تحولی که به جهان اسلام مرتبط می‌شد برای ایشان بسیار حائز اهمیت بود و مواضع قاطعی در این زمینه داشت که صراط مستقیمی در جهان سیاست است.

وی ادامه داد: آیت‌الله صافی گلپایگانی با پاپ و سران کشورهای غیر اسلامی ارتباط داشت و در پیام های شان با آن ها نسبت به ضعف معنویت در کل جوامع بشری دغدغه داشت و در رابطه با اینکه حیات بشریت نیاز به معنویت و تقویت معنوی دارد تاکید می کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیستانی بیان کرد: ایشان رویدادهای داخلی را نیز با دقت دنبال می‌کرد و در اتفاقات به لحظه ورود می‌کرد و آن‌هایی که در جامعه مؤثر بودند و می‌توانستند قدمی بردارند را آگاه می کرد.

وی با اشاره به اینکه ذره کبر و منیت در وجود آیت‌الله صافی گلپایگانی نبود، اظهار کرد: ایشان بدون توجه به تحولات دنیوی و ترس از دست دادن مریدان به طور صریح و شفاف آرای خود را با ادله محکم بیان می‌کردند.

بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن معنوی، مدیر موسسه دارالزهرا، عنوان کرد: موسسه دارالزهرا در سال ۱۳۹۰ در سه بخش خواهران، برداران و مهد قرآن برای خردسالان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه این موسسه با هدف آموزش تخصصی تبلیغ و اعزام مبلغین تاسیس شد، بیان کرد: آموزش های این موسسه منحصر به طلاب نیست و اقشار مختلف اعم از تاکسی داران، فروشندگان و... حضور دارند همچنین تمرکز این موسسه در تبلیغ بیشتر بر روی قشر دانش‌آموز و دانشگاهی یعنی جوانان و نوجوانان است.

وی با اشاره به اینکه همایش دانش‌آموختگان و مبلغان موسسه دارالزهراء و بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی پنجشنبه ۱۵ دی ماه در مدرسه دارالشفا برگزار می‌شود، اضافه کرد: این همایش با سخنرانی آیت‌الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و پیام آیت‌الله نور همدانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha