• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401101308135
  • خبرنگار : 71594

مرادی: نباید هر معترضی را معاند دانست

مرادی: نباید هر معترضی را معاند دانست

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر معترضی را معاند ندانیم، گفت: ایران کشور ریشه دار و توانمندی است، درخت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا تنومند است.

به گزارش ایسنا، احمد مرادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه شنبه (13 دی ماه) مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی است، شهیدی که محور مقاومت و وحدت بین تمام آزادی ‌خواهان جهان بود و تمام عمر خود را صرف خدمت صادقانه به مردم کرد و برای خدمت کردن مرزهای جغرافیایی را به حساب نمی آورد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی تمام جریانات سیاسی دلسوز نظام و کشور را دوست داشت، بیان کرد: وی به جوانان این مرز و بوم باور و اعتقاد داشت. نوع سلایق، پوشش، گفتار و یا هیجانات جوانی نتوانست فاصله ای در اعتماد ایشان به جوانان ایجاد کند. جوانان و مردم هم با قدرشناسی از این مرد بزرگ، خاکسپاری و بدرقه از این شهید را  به گونه ای نشان دادند که این حضور در دنیا بی ‌نظیر بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نگاه عمیق حاج قاسم سلیمانی به کشور باید در همه ابعاد منتشر شود، نگاه ایشان در سیاست، اقتصاد و وفاداری به نظام و شهدا، نگاه به ولایتدارای پشتوانه منطقی، عقلی و دینی است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور بیان کرد: امروز اگر در کشور شاهد بروز اعتراضاتی هستیم، دلیل عمده آن ناکارآمدی‌ هایی است که از سوی دولت ها شاهد بوده ایم. مگر مردم چه می خواهند؟ مردم در سیاست خارجی با حفظ استقلال و اقتدار، تنش‌زدایی و بهبود رابطه با جهان و در داخل اشتغال، مسکن، معیشت و مبارزه با رانت و فساد های اداری و مالی را مطالبه می کنند.

گفت و گو و درک موارد مشترک در جامعه بین مردم و حاکمیت، اساس توسعه و پیشرفت است؛ همه مسئولین باید در برابر مردم پاسخگوی عملکرد خود باشند. خشونت از طرف هر فرد یا جریانی مردود است و اعتراض مردم در برابر ناکارآمدی‌ مدیران حقی است که قانون اساسی اجازه داده استمرادی با بیان اینکه گفت و گو و درک موارد مشترک در جامعه بین مردم و حاکمیت، اساس توسعه و پیشرفت است، تاکید کرد: همه مسئولین باید در برابر مردم پاسخگوی عملکرد خود باشند. خشونت از طرف هر فرد یا جریانی مردود است و اعتراض مردم در برابر ناکارآمدی‌ مدیران حقی است که قانون اساسی اجازه داده است؛ چرا و به چه دلیلی تاکنون دولت ها محلی برای بیان اعتراضات تعیین نکرده اند؟ چرا دولت ها به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره بهبود وضعیت اقتصادی کشور توجهی نکردند؟ مردم ایران شایسته برخورداری از اهمیت و آرامش هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر معترضی را معاند ندانیم، خاطرنشان کرد: ایران کشور بزرگی است، ایران کشور ریشه دار و توانمندی است، درخت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا تنومند است. تلاش دشمنان با هر عِده و عُده نمی تواند در جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی خللی ایجاد کند، مشروط بر اینکه در داخل کشور دست آقازاده ها، وابستگان برخی مسئولین، انتصابات سیاسی و فامیلی و مفسدین اقتصادی از اقتصاد کشور قطع شود. مدیران ناکارآمد کنار زده شوند، رانت‌های سیاسی و اقتصادی جمع شود، به  نخبگان علمی و دانشگاهی کشور در سیستم برنامه ریزی و اجرایی کشور بها داده شود و جذب حداکثری و دفع حداقلی را شعار عملی خود قرار دهیم.

مرادی با بیان اینکه افزایش روزانه قیمت کالاهای اساسی و نرخ ارز زیبنده این مردم دلسوز در کشور نیست، یادآور شد: ادامه آن افزایش جو بدبینی و نارضایتی را در کشور فراهم کرده است. بی عدالتی و تبعیض ناروا را ضربه مهلکی به اعتماد مردم می دانیم. بی عدالتی و تبعیض و عدم اجرای آمایش سرزمین در کشور باید رفع شود.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در پایان تاکید کرد: استان هرمزگان پایتخت اقتصادی کشور است، لکن مردمان آن در فقر به سر می‌برند. جوانان این استان در آرزوی جذب جایگاه های مدیریتی در بنگاه های اقتصادی وابسته به دولت جوانی خود را صرف پیری کرده اند. اشتغال در این بنگاه‌ ها برای جوانان هرمزگانی دست نیافتنی شده است. به دولت اخطار می دهم و توصیه می کنم بساط رانت سیاسی و بازی فامیلی و مدیریتی را جمع کند و به جای آن شایسته سالاری را جایگزین کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha