• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401101308187
  • خبرنگار : 71594

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، سید محسن دهنوی در جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه (۱۳دی ماه) مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان مجلس خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان به وزیر صمت: لزوم تسریع در ساماندهی واحدهای صنفی مشاور املاک برای کنترل قیمت مسکن و اجاره بها.

ولی الله بیاتی نماینده تفرش به وزیر ارتباطات: لزوم دسترسی به اینترنت در روستاهای کشور.

محمدرضا احمدی نماینده رشت به رئیس جمهور و وزیر نیرو: لزوم توزیع عادلانه تجهیزات و امکانات وزارت نیرو در کشور، به وزیر امور اقتصادی مبنی بر ضرورت ثبت نام از جاماندگان سهام عدالت، به وزیر فرهنگ و ارشاد درباره ضرورت افزایش توجه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد.

امانقلیچ شادمهر نماینده گنبد کاووس به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی جدی به مشکلات آب بندان های استان گلستان و ضرورت نظارت بر آب بهای غیر متعارف، به وزیر نیرو مبنی بر لزوم تامین اعتبار و تکمیل طرح چاه فیلمن گنبد کاووس.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به رئیس جمهور: لزوم تسریع در تبدی وضعیت هزاران کارمند کارمعین، قراردادی، پیمانی و رسمی ولزوم اجرای قانون تبدیل وضعیت کارمندان ایثارگر، به وزیر بهداشت درباره لزوم جذب پزشک و پرستار در بیمارستان های آذربایجان غربی و حل مشکل استخدام پرستاران دوران کرونا.

حبیب الله دهمرده نماینده زابل به وزیر نیرو: لزوم اقدام عملی در خصوص آب ژرف، لزوم اقدام در خصوص جلوگیری از تبخیر و رسوب گذاری چاه نیمه ها.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در اجرای پروژه های نوسازی مدارس استان گیلان، به وزیر تعاون مبنی بر لزوم شروع پروژه رفاهی بازنشستگان تامین اجتماعی در رشت، به رئیس جمهور درباره لزوم کنترل بازار ارز در کشور.

محمدحسن آصفری نماینده اراک به وزیر امور اقتصادی: ضرورت اقدام لازم برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در سراسر کشور.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز به وزرای امور اقتصادی و کار: ضرورت واریز به موقع سهام عدالت و ثبت جاماندگان، به وزیر کشور مبنی بر لزوم انجام اقدام لازم در خصوص روگذر سه راه شهید غفاری، به وزیر نیرو در خصوص ضرورت ایجاد و تکمیل تصفیه خانه آذرشهر.

احمد راستینه نماینده شهرکرد به وزیر صمت: لزوم تخصیص خودرو بدون شرکت در قرعه کشی به مادران تازه فرزند دار شده بر اساس قانون خانواده و جوانی جمعیت.

علی اکبر علیزاده نماینده دامغان به رئیس جمهور و وزیر صمت: لزوم تخصیص خودرو بدون شرکت در قرعه کشی به مادران تازه صاحب فرزند شده بر اساس قانون جوانی.

سیدمحمود نبویان نماینده تهران به وزیر امور خارجه: ضرورت برخورد دیپلماتیک با کشورهای متخاصم اروپایی.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر صمت: لزوم جلوگیری از ورود زیورآلات نقره قاچاق به داخل کشور، به وزیر دادگستری درباره لزوم اجرای بند ۲ ماده ۲۴۴ قانون مالیات مستقیم در خصوص معرفی قضات بازنشسته حقوقدان جهت حضور در هیات حل اختلاف مالیاتی.

سیدالبرز حسینی نماینده خدابنده به رئیس جمهور: ضرورت تسریع در اجرای تبصره ۳ ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ایجاد سازوکارهای مناسب در نظامات پرداخت حقوق و نظام مالیاتی.

رسول فرخی نماینده لاهیجان به وزیر نیرو: لزوم تسریع در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان رسمی، قراردادی و شرکتی آب و فاضلاب گیلان.

عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت هماهنگی در تامین به موقع مواد غذایی و نظارت بر قیمت محصولات کشاورزی در بازار، به وزیر امور اقتصادی درباره لزوم کنترل افزایش بی رویه قیمت ارز و جلوگیری از آثار منفی این افزایش قیمت بر معیشت مردم.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر به وزیر کشور: ضرورت بیمه اعضای شوراهای اسلامی روستاهای کشور.

علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان به وزیر ورزش: ضرورت رسیدگی به عملکرد مدیرکل ورزش استان خوزستان.

محمد وحیدی نماینده بجنورد به وزیر آموزش: لزوم پرداخت فوق العاده ویژه به فرهنگیان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش.

همچنین ادامه این تذکرات را علی کریمی فیروزجائی به شرح زیر قرائت کرد:

احمد مرادی نماینده بندرعباس به وزیر صمت: لزوم رسیدگی به نارضایتی مردم از قیمت و کیفیت خودروهای ساخت داخل، به وزیر امور خارجه درباره لزوم برخورد قاطعانه با کشور چین در خصوص دخالت در امور داخلی و نقض اصل حاکمیت و استقلال دولت جمهوری اسلامی ایران.

عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر به وزیر بهداشت: ضرورت تسریع در صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۰ داروخانه هلال احمر بوشهر، به رئیس جمهور در خصوص لزوم تسریع در تعیین تکلیف دو روستای در جوار نیروگاه اتمی بوشهر.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر کار: لزوم پرداخت اقساط بازنشستگان به شرکت ها و تعاونی ها، ضرورت تسریع در بیمه کارگران ساختمانی، به وزیر بهداشت در خصوص لزوم تخصیص اعتبار به طرح های بیمارستانی پورسینا، لاکان و رازی، به وزیر آموزش و پرورش درباره ضرورت رسیدگی به مشکلات مدیریتی دانشگاه شهید رجایی در تربیت نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش، به وزیر میراث فرهنگی درباره ضرورت تسریع در ارائه شرح وظایف این وزارتخانه به مجلس، به وزیر بهداشت در خصوص لزوم ممانعت از دفع پسماند زباله های بیمارستانی استان گیلان در رودخانه ها، به وزیر نیرو درباره لزوم بازنگری در افزایش قیمت آب بهای کشاورزی، به وزیر دادگستری مبنی بر لزوم افزایش نظارت بر صدور سند زمین های مردم و جلوگیری از صدور اسناد متعدد برای یک زمین.

ولی الله بیاتی نماینده تفرش به وزیر ورزش: لزوم تسریع در انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی.

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان به وزیر میراث فرهنگی: ضرورت برنامه ریزی جامع و مدون برای گردشگری زیارت، به وزیر نفت درباره لزوم تسریع در گازرسانی به روستاهای محروم و دورافتاده، به رئیس جمهور درباره لزوم اجرایی شدن ماده ۲۴ قانون خدمات رسانی به ایثارگران در خصوص بازنشستگی پیش از موعد همسران آنها، به وزیر آموزش درباره ضرورت تقویت معاونت پرورشی و افزایش سرانه دانش آموزی و تجهیز و بازسازی مدارس کشور، ضرورت تکمیل مدارس نیمه تمام در روستاها از محل درآمد فروش مدارس راکد همان مناطق.

محمد وحیدی نماینده بجنورد به وزیر آموزش: ضرورت پرداخت فوری حقوق و معوقات نیروهای خرید خدمات آموزشی وعقد قرارداد سال تحصیلی سال جاری، به وزیر کار مبنی بر ضرورت بررسی و بازنگری در دهک بندی مردم و خانواده ها در پرداخت یارانه ها.

مسلم صالحی نماینده اقلید به رئیس جمهور: لزوم پاسخگویی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و زیر مجموعه های ایشان به تماس ها و پیگیری های نمایندگان مجلس.

رسول فرخی نماینده لاهیجان به وزیر تعاون: ضرورت بررسی مجدد دهک بندی خانوارها در پرداخت یارانه ها.

علی جدی نماینده شیروان به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت تسریع در رسیدگی به مشکلات زعفران کاران در کشور.

حبیب الله دهمرده نماینده زابل به وزیر کشور: ضرورت تسریع در اجرای طرح رزاق به سیستان، به وزیر نفت درباره لزوم رسیدگی به مشکل کمبود گاز و سوخت در سیستان.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومی به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در صادرات ۸۰۰ هزار تن سیب موجود در سردخانه های استان آذربایجان غربی.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم اتخاذ تصمیمات و تمهیدات جهت جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی، به وزیر بهداشت درباره ضرورت تسریع در اجرای احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان آن وزارتخانه.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر امور اقتصادی: لزوم رعایت عدالت در نحوه ارزش گذاری سهام پالایشگاه نفتی امام خمینی شازند به سازمان تامین اجتماعی، به وزیر امور اقتصادی درباره لزوم اجرای دقیق قانون در نحوه توزیع سهم عوارض مواد ۳۹ و ۴۲ مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۵۸ قانون الحاقی ۲ بین شهرداری ها و دهیاری ها.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر امور اقتصادی: لزوم رعایت عدالت توسط بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد.

محمدرضا احمدی نماینده رشت به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت تسریع در تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در وزارت جهاد کشاورزی، به وزیر دادگستری درباره ضرورت افزایش همکاری دستگاه های قضایی با آمران به معروف و ناهیان از منکر.

کمال حسین پور نماینده پیراندشت به وزیر آموزش: ضرورت تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان و اتخاذ تدابیر لازم برای پرداخت به موقع و یکجای آن در سال های آینده.

جعفر قادری نماینده شیراز به وزرای بهداشت و علوم: ضرورت همکاری وزارتخانه های علوم و بهداشت برای ساماندهی دانشگاه ها و رشته محل ها.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزرای نفت و نیرو: لزوم جلوگیری از مصرف سوخت مازوت در استان اصفهان.

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر به وزیر صمت: لزوم افزایش نظارت بر کیفیت گارانتی خدمات پس از فروش و تامین قطعات توسط دو شرکت خودروساز داخلی.

حسین حاتمی نماینده کلیبر به وزیر نفت: لزوم برنامه ریزی مناسب برای تامین سوخت مورد نیاز خودروهای سنگین گازوئیلی و ماشین آلات کشاورزی.

احمد راستینه نماینده شهرکرد به رئیس جمهور: لزوم همکاری دولت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha