• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401101308191
  • خبرنگار : 50180

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان کرمانشاه:

پرونده ترور شهید سلیمانی باید در مجامع بین‌المللی پیگیری شود

پرونده ترور شهید سلیمانی باید در مجامع بین‌المللی پیگیری شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه با بیان اینکه ترور حاج قاسم بر خلاف قوانین و قواعد بین المللی بود، گفت: باید پرونده ترور شهید سلیمانی در مجامع داخلی و بین‌المللی پیگیری شود.

رسول بهرامی پور، امروز(13 دی) در نشست بررسی ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی که با حضور حقوق دانان بسیجی در کرمانشاه برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی، اظهار کرد: 13 دی یادآور یک روز تاریخی در اثبات جنایات استکبار جهانی علیه بشریت است، روزی که کسانی که خود را مدافعین حقوق بشر معرفی می‌کنند، شخصیت برجسته‌ای مثل سردار سلیمانی را که در جبهه مقاومت امید مسلمانان مظلوم بود، ناجوانمردانه در فرودگاه بغداد ترور کردند.

وی تاکید کرد: اقدام غیرقانونی و ناجوانمردانه آمریکا علیه سردار سلیمانی و دیگر قهرمانان مبارزه با تروریسم بین المللی، اقدامی در ضدیت با انسانیت، آزادگی و حاکمیت قانون است.

مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه افزود: اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور حاج قاسم به عنوان شخصیت برجسته جهان اسلام مصداق بارز جنایت آمریکای جهانخوار علیه بشریت و بر خلاف قواعد و مقررات بین المللی و یک جنایت جنگی به شمار می‌آید. 

وی با بیان اینکه ساز و کار فعلی نظام بین الملل در برابر جنایت دولت آمریکا منفعل است، گفت: ایالات متحده امریکا با اطمینان از عدم مطالبه گری جامعه بین المللی وحشیانه‌ترین اقدامات را علیه انسانیت به انجام می‌رساند.

وی افزود: تردیدی نیست که ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا در جهت ایجاد امنیت و آزادی برای تروریست‌های دست پرورده غرب است.

بهرامی پور با بیان اینکه موضوع ترور شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد باید پیگیری شود، تاکید کرد: ترور حاج قاسم بر خلاف قوانین و قواعد بین المللی صورت گرفت و باید در مجامع داخلی و بین المللی پیگیری شود و هیچ نوع قصوری در پیگیری حقوقی این موضوع پذیرفتنی نیست.

بهرامی پور افزود: از دولت مردمی و انقلابی فعلی انتظار می‌رود با همکاری  قوه قضاییه، ستاد حقوق بشر، وزارت امور خارجه و سایر دستگاه های مرتبط ضمن پیگیری حقوقی این موضوع از طریق مراجع قانونی بین المللی اقدامات لازم را در جهت استیفای حقوق قانونی ملت بزرگ ایران و سرداران جبهه مقاومت انجام دهد.

بهرامی پور در پایان با بیان اینکه شهید سلیمانی بیش از  سردار سلیمانی به اسلام خدمت کرده، گفت: دشمنان با ترور حاج قاسم اگرچه شخصیتی مهمی را از مسلمانان گرفتند، اما بعد از شهادت سردار دلها متوجه شدند که چه اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند، چون امروز نام شهید سلیمانی در مجامع بین المللی بیش از سردار سلیمانی مدافع اسلام است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha