• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1401101308244
  • خبرنگار : 71461

در استانبول مطرح شد؛

نام و یاد حاج قاسم در قلوب مسلمانان زنده است

نام و یاد حاج قاسم در قلوب مسلمانان زنده است

سید سجاد کارگوش، رئیس علمای جابر (زینبیه) در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دلها در استانبول گفت: نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی در قلوب تمامی مسلمانان زنده و جاوید است.

به گزارش ایسنا، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی در آستانه سومین سالگرد شهادت این فرمانده رشید اسلام با حضور معاون حزب وطن، نمایندگان احزاب، علمای شیعه ترکیه و جمعی از ایرانیان مقیم در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول برگزار شد.

جواد معبودی‌فر، سرکنسول کشورمان دراستانبول در سخنانی، با اشاره به اوصاف حسنه شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، گوشه‌ای از رشادت و از خودگذشتگی‌های شهید سلیمانی به ویژه در  مبارزه با گروه‌های تروریستی بین‌المللی و تکفیری در حال رشد در منطقه را توصیف کرد.

وی افزود: آمریکا در اقدامی جنایتکارانه که خود ناقض قوانین و اصول بین‌المللی است مبادرت به اقدام چنین جنایتی کرد. این اقدام آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی خود علنا پیامی در حمایت از گروه‌های تروریستی است.

سرکنسول کشورمان اظهار داشت: شهید سلیمانی نمونه برجسته‌ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) در همه عمر خود در جهاد در راه خدا بود. شهید سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت است.

سرداری که خود را سرباز می‌نامید

ادهم سانجاک، معاون حزب وطن ترکیه نیز در این مراسم، شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را شهید نه تنها ایران و عراق بلکه شهید جهان اسلام و چهره مقاومت در مبارزه با امپریالسیم دانست.

وی در ادامه سخنانش، گفت: این قهرمانان شهید تمام بشریت و ملت ترک نیز هستند. ما باور داریم که شهیدان زنده‌اند که مصداق عینی آن را می‌توان در شجاعت آنها در مبارزه با امپریالیسم و صهیونیسم دید.

شیخ قدیر آکاراس، رئیس اتحادیه علمای ترکیه (اهلادر) تأکید کرد: از چنان شخصیت فروتنی حرف می‌زنیم که با اعتلای فداکاری‌هایش، خود را هیچ انگاشت. سرداری که وصیت کرد بر سنگ مزارش تنها نام سرباز حک شود. او با کوچک کردن نام خود هم در پیشگاه خداوند و هم نزد امت به ویژه در راه مجاهدت قدس تعالی یافت و به مقام شهادت عروج کرد.

وی خاطرنشان کرد: معدود افرادی در جهان وجود دارد که به آنها می‌توان صاحب مکتب گفت؛ اما شهید سلیمانی به درجه‌ای رسید که رهبر عظیم الشأن از وی به عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی یاد کرد.

سید سجاد کارگوش، رئیس علمای جابر (زینبیه) در این مراسم، گفت: نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی در قلوب تمامی مسلمانان زنده و جاوید است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در سخنانی، به جایگاه شهید و شهادت در اسلام پرداخت و تصریح کرد: شهید سلیمانی اجازه نداد تروریست‌های تکفیری در منطقه نفوذ کنند.

این مراسم با پخش چندین نماهنگ ویژه برگرفته از تصاویر سردار شهید سلیمانی با صدای شهید آوینی و شعرهای ترکی و دیدگاه کارشناسان ترکیه‌ای درباره جایگاه شهید سلیمانی و همچنین، مرثیه‌سرایی توسط داوود علی‌زاده به پایان رسید.

در حایشه این مراسم، نمایشگاه عکسی با عنوان «جنایات آمریکا در منطقه» به نمایش گذاشته شده بود که قرار است این نمایشگاه در شهرهای مختلف ترکیه نیز به نمایش درآید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha