• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401101308289
  • خبرنگار : 50463

آزادی ۶۳ زندانی به تعداد سالهای عمر سردار شهید سلیمانی در یزد

آزادی ۶۳ زندانی به تعداد سالهای عمر سردار شهید سلیمانی در یزد

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد گفت:‌ شهادت حاج قاسم سلیمانی در راه خدا برکتی را ایجاد کرده است که سه سال پس از شهادتش نیز بانی آزادی ۶۳ زندانی در استان یزد و حدود ۳۰۰۰ زندانی در کشور می شود.

«غلامعلی دهشیری» در آیین آزادی ۶۳ زندانی محکوم مالی و جرائم غیر عمد که در زندان مرکزی یزد برگزار شد گفت:‌ این عزت، برکت و آبرومندی حاج قاسم است که پس از سه سال از شهادتش می تواند عامل امور خیر باشد، نشات گرفته از صدق و خلوص نیت، اخلاص در عمل و ولایت پذیری این اسطوره ملی و چهره قهرمان بین المللی مقاومت است.

وی با اشاره به شروع فراهم نمودن زمینه آزادی ۶۳ زندانی دیگر به برکت سالهای عمر سیدالشهدای جبهه مقاومت در استان یزد افزود: امروز به برکت خون این شهید عزیز، در سراسر کشور با فراهم نمودن شرایط قانونی، در هر استان حد اقل ۶۳ زندانی از بند زندان رها می شوند که این امر در برخی از استان ها مثل استان یزد، تهران و اصفهان به دو یا سه دسته ۶۳نفره رسیده است که مجموع این آزادی ها از رقم ۳۰۰۰ نفر فراتر خواهد رفت.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد:‌ زندگی پر برکت حاج قاسم در عرصه های مختلف داخلی و خارجی و فرا منطقه ای یار و راهگشا برای نظام اسلامی بود و شهادت با عزتش نیز گره گشا و راهگشا در سرنوشت این سرزمین است.

دهشیری افزود:‌ شهادت یار صدیق و مالک اشتر ولایت و ذوالفقار علی زمان در سال ۹۸ در اوج ناامیدی و گره های معیشتی مردم، یک همت و حمیت و وحدت ملی را رقم زد و انسجامی بزرگ و فرا ملی را به وجود آورد و به دنیا نشان داد کسی که در زندگی با ایثار و از خود گذشتگی در همه صحنه های مهم خدمت به مردم و نظام اسلامی، تلاش کرده و اثرگذار هم بوده، شهادتش هم دشمن شکن و انسجام آفرین است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، خاطرنشان کرد: امروز این برکت و عظمت شهید است که خیری را در کنار دستگاه قضایی قرار می دهد تا با فروش ملک یک بودجه را به ستاد دیه استان اهداء کند تا بتوان زمینه رهایی ۱۲ محکوم قصاص نفس را که متنبه شده اند با  پس از اخذ رضایت اولیای دم و تحمل جنبه عمومی  فراهم کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، دهشیری در پایان افزود: مجموعه ستاد دیه، شورای حل اختلاف صلحی مستقر در زندان و سایر دست اندرکاران قضایی و اداره کل زندان در تلاش هستند تا با اخذ رضایت از شکات دیگر، زمینه ساز رهایی دیگر افراد زندانی واجد شرایط را فراهم نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha