• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401101408701
  • خبرنگار : 50491

مؤلف کتاب «سلیمان در گلستان»:

حاج‌ قاسم با مردم روراست بود/ نگاه تک‌بُعدی به سردار دل‌ها کافی نیست

حاج‌ قاسم با مردم روراست بود/ نگاه تک‌بُعدی به سردار دل‌ها کافی نیست

ایسنا/گلستان مؤلف کتاب «سلیمان در گلستان» با بیان اینکه حاج قاسم نه به مردم دروغ می‌گفت و نه به آنها وعده سَرخَرمَن می‌داد، گفت: او یک انسان معنوی، با اخلاق، وارسته، مردمدار، متواضع و یک خَیِّر گمنام و حامی محرومان و فقرا بود.

غلامرضا خارکوهی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از اولین روز ترور سردار سلیمانی تا ۴۰ روز مناطق مختلف استان گلستان سوگوار شهادت او بود. طوری که حدود یک هزار مجلس بزرگداشت در شهرها و روستاهای شیعه و سُنی این منطقه برای این مرد بزرگ تشکیل شد و وعاظ و مداحان به تجلیل از شخصیت و خدمات او پرداختند.

وی با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی محبوب‌ترین سردار ایرانی بعد از امام خمینی(ره) محسوب می‌شد، بیان کرد: او تنها شخصیت نظامی بود که مردم برای او این همه تجلیل به عمل آوردند. چنین تجلیلی در تاریخ نظامی دنیا بی‌سابقه است، به طور قطع که او سردار دلها، سردار شجاع و محبوب ایرانی بود. 

مؤلف کتاب سلیمان در گلستان افزود: بنده بخشی از انعکاس شهادت سردار سلیمانی را در مناطق مختلف استان گلستان در قالب کتابی تحت عنوان «سلیمان در گلستان» منتشر کرده‌ام که در تاریخ ماندگار شد، این کتاب دو سال قبل با کمک‌های مردم خَیِّر در ۴۰۰ نسخه به چاپ رسید و اکنون با وجود کمیاب شدن آن، به علت گرانی کاغذ قادر به چاپ دوم آن نیستم. هریک از ارادتمندان حاج قاسم برای تجدید چاپ آن پیشقدم شوند تقدیم می‌کنم. 

خارکوهی گفت: مردم این منطقه اعم از تشیع و تسنن مراتب قدرشناسی خود را نسبت به سردار سلیمانی به بهترین وجه نشان دادند و حدود یک هزار مراسم بزرگداشت برای او برپا کردند که در تاریخ انقلاب اسلامی یک رستاخیز بزرگ محسوب می‌شود. گلستانی‌ها چنان برای او عزاداری کردند که گویی زادگاه سردار دل‌ها اینجا است، بعد از رحلت امام خمینی، مردم برای هیچ شخصیتی اینقدر ابراز قدرشناسی نکرده‌اند.

این تاریخ نگار با اشاره به خصایص سردار سلیمانی گفت: غالب مردم او را یک سردار نظامی با درجات عالی فرماندهی می‌شناسند و متاسفانه رسانه‌ها نیز فقط از همین زاویه او را معرفی می‌کنند، اما او یک انسان معنوی، بااخلاق، وارسته، مردمدار، متواضع و یک خَیِّر گمنام و حامی محرومان و فقرا بود.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی روح لطیفی داشت و خود را وقف خدمت صادقانه به مردم کرده بود، نه به مردم دروغ می‌گفت و نه به آنها وعده سَرخَرمَن می‌داد، با مردم صادق و رُوراست بود. نه خودش زندگی اعیانی داشت و نه فرزندانش آقازاده بودند. خانواده‌اش اهل ثروت اندوزی نبودند و در کشورهای غربی نیز اسکان یا گرین کارت نداشتند، او یک زندگی ساده و کاملاً مردمی داشت به همین جهت مردم او را از خود می‌دانستند و او را دوست داشتند.

خارکوهی با بیان اینکه رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، مطبوعات و فضای مجازی باید ابعاد مختلف زندگی سردار سلیمانی را به مردم نشان دهند، یادآور شد:  نگاه یک بُعدی و صرفاً سیاسی و جناحی به شخصیت او ظلم به او و نسل جوان است، اگر می‌خواهیم او را الگوی جوانان معرفی کنیم باید شخصیت او را به طور جامع با همه ابعاد و  به صورت هنرمندانه، دقیق و صحیح نشان دهیم.

وی با تأکید بر اینکه نگاه تک بُعدی به سردار دل‌ها کافی نیست، تصریح کرد: هیچ شخص و حزب و جناح و سازمان و نهادی نباید شخصیت او را به نفع خود مصادره کند، یا از عکس و نام این مرد بزرگ سوءاستفاده کند چراکه سردار سلیمانی یک شخصیت محبوب ملی و بین‌المللی است، سلیمانی متعلق به همه ایرانیان است و ایران مُلک سلیمان است، در معرفی او نیز باید از افراط و تفریط اجتناب کرد و به نیکی، به جا، به اندازه و مؤثر در باره او سخن گفت تا برای نسل امروز اسطوره شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha