• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401101408718
  • خبرنگار : 71402

سخنگوی کاخ سفید چیزی درخصوص تصمیم نهایی بایدن برای شرکت در انتخابات نگفت

سخنگوی کاخ سفید چیزی درخصوص تصمیم نهایی بایدن برای شرکت در انتخابات نگفت

گمان می‌رود جو بایدن با وجود مخالفت دموکرات‌ها، برای شرکت در رقابت کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ آماده می‌شود. نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از دموکرات‌ها نمی‌خواهند او وارد گود رقابت‌ها شود و خواستار نامزد جوان‌تری هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی اکسپرس، جو بایدن، چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا در بیستم نوامبر ۲۰۲۴ و درست چند هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۸۲ ساله می‌شود.

دموکرات‌های آمریکا بهتر از حد انتظار در انتخابات میان دوره نوامبر ظاهر شدند و طبق گزارش دیلی تلگراف، بایدن معتقد است که خودش بهترین نامزد برای جلب آرای رای‌دهندگان مستقل و کارگران صنایع است.

یکی از کارکنان سابق او به روزنامه تلگراف گفت: «غرور و خود بزرگ‌بینی او به این معنی است که او نمی‌تواند این ایده را پردازش کند که کار فوق‌العاده و بزرگی انجام نمی‌دهد.»

انتظار میرود اطلاع رسانی او درباره شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی در ماه فوریه و در جریان نطق سالانه «وضعیت کشور» در کنگره انجام شود.

به تازگی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا که تنها یک دوره ریاست کاخ سفید را بر عهده داشت و در سال ۲۰۲۰ عرصه را به بایدن واگذار کرد، گفت که برای ۲۰۲۴ نامزد جمهوریخواهان میشود. و گمان میرود همین امر بایدن را بیشتر برای ورود به عرصه انتخابات ترغیب کرده باشد. بایدن و همسرش جیل اوایل سپتامبر ملاقات با مشاوران به منظور رایزنی در مورد استراتژی انتخاباتی را آغاز کردند.

یک عضو سابق تیم بایدن به تلگراف گفت: رسانه‌ها به طور کلی در مورد اینکه جهان بایدن به بزرگی جهان مردم است، اغراق می‌کنند. این به اصطلاح جهان بایدن شامل رونالد کلین، رئیس دفتر کاخ سفید است که نیروهای آن به گرفتن اکسیژن کل اتاق متهم هستند. آنها به کسی اجازه کار نمی‌دهند. از دیگر زمزمه کنندگان اطراف بایدن میتوان به مایک دانیلون و آنیتا دان از مشاوران ارشد کاخ سفید اشاره کرد. دانیلون استراتژیست ارشدی است که عامل پیروزی بایدن در کمپین ۲۰۲۰ شد. خانم آنیتا دان هم در کاخ سفید باراک اوباما، مدیر ارتباطات بود و تجربه کار در شش کمپین ریاست جمهوری دموکراتها را دارد.

در شرایطی که پیشتر گمان می‌رفت که بایدن تصمیم نهایی خود را برای شرکت در انتخابات در دوران تعطیلات سال نوی میلادی اعلام کند، کاخ سفید سه‌شنبه درباره برنامه‌های بایدن اظهارنظری نکرد. کارین ژان – پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران به اظهارات پیشین بایدن در مورد «قصد شرکت در انتخابات» اشاره کرد اما وقتی از او پرسیده شد که بایدن تصمیم نهایی خود را چه زمانی می‌گیرد، جزئیاتی ارائه نکرد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha