• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1401101408740
  • خبرنگار : 71452

کارگاه اهمیت و تکنیک‌های نقشه ذهنی در حوزه سلامت برگزار شد

کارگاه اهمیت و تکنیک‌های نقشه ذهنی در حوزه سلامت برگزار شد

کارگاه «اهمیت و تکنیک‌های نقشه ذهنی در حوزه سلامت» به همت پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی (مرکز تحقیقات سنجش سلامت) با حضور جمعی از دانشجویان، متخصصان حوزه سلامت و سایر علاقمندان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، کارگاه «اهمیت و تکنیک‌های نقشه ذهنی در حوزه سلامت» ۱۳ دی ماه سال جاری به همت پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی (مرکز تحقیقات سنجش سلامت) به صورت مجازی با حضور جمعی از دانشجویان، متخصصان حوزه سلامت و سایر علاقه مندان برگزار شد.

در این کارگاه دکتر فاطمه زارعی، استادیار دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس و آرزو دهقانی، دانشجوی دکتری تخصصی رشته سلامت در بلایا و فوریت‌ها، ضمن بیان مفهوم و تاریخچه ترسیم ذهنی، به کاربردها و تکنیک‌های آن، به تدریس در این حوزه پرداختند.

در این نشست تأکید شد که نقشه ذهنی مبحث تازه ای نیست، اما با این حال تکنیک‌ها و رویکردهای نوین آن در سال ۱۹۹۶ مطرح شد. همچنین استفاده از این رویکرد برای حل مسأله، تصمیم گیری و برنامه‌ریزی در حوزه سلامت بسیار مفید است. این رویکرد پیچیدگی های ارتباطی بین متغیرها را به شکل ساده توضیح می دهد و ابزار مناسبی برای مدیریت اطلاعات و افزایش خلاقیت ذهنی افراد است. نقشه ذهنی کاربردهای بسیار زیادی از جمله افزایش قدرت یادگیری، خلاصه نویسی، افزایش توانایی برنامه ریزی، مشخص کردن اهداف، افزایش خلاقیت، یافتن ایده ها و گسترش آن ها را دارد.

در ادامه این کارگاه، مخاطبان با نرم افزارها و بسترهای مجازی بر خط موجود در  این زمینه آشنا شدند. این کارگاه سه ساعته دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان، پرستاران، متخصصان آموزش بهداشت و ارتقای سلامت بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، این پژوهشکده تلاش دارد با برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزش تخصصی نقش مهمی در ارتقا دانش و مهارت‌های متخصصان حوزه سلامت ایفا نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha