• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401101408871
  • خبرنگار : 71594

علیزاده: مسئولان متهم اصلی شرایط نابسامان اقتصادی هسـتند

علیزاده: مسئولان متهم اصلی شرایط نابسامان اقتصادی هسـتند

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی ریشه مشکلات کشور را ضعف در سیستم مدیریتی و نبود کار کارشناسی دانست.

به گزارش ایسنا، محسن علیزاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی بیان کرد: بی شک ملت بزرگ ایران خود را وامدار از خود گذشتگی ها و رشادت های این سرباز دلیر اسلام می دانند و در امتداد راه این شهید، پاسدار مرزهای اسلام و ایران خواهند بود.

وی با بیان اینکه تفکر حاج قاسم هر روز در ذهن و دل مردم زاده می شود، تصریح کرد: دشمنان بدانند که با هر کشتن یک حاج قاسم، صدها حاج قاسم دیگر متولد خواهد شد. روحیه مقاومت و اندیشه ایشان الگوی راهمان خواهد بود و نخواهیم گذاشت دستاوردهای این شهید کمرنگ شود و بی شک اجازه تعدی به ایران را نخواهند داشت و قدس آزاد خواهد شد.

نماینده مردم سپیدان در ادامه خاطرنشان کرد: شیطان بزرگ بشنود که ما روح او را می شناسیم و اگر فرماندهان ما را به شهادت رساندند اکنون یوزهای غیور و جوان ایرانی هستند که مقابلش ایستاده اند و هرگز تسلیم نخواهیم شد و از ملیت، مرزها، جزایر و خیابان ها دفاع خواهیم کرد و جانمان را فدای ایران خواهیم کرد.

علیزاده با بیان اینکه امروز ما مسئولان متهم اصلی شرایط نابسامان اقتصادی هستیم، عنوان کرد: آقای قالیباف؛ فقط گفتید و گفتیم وضعیت موجود قابل قبول نیست، اما چه کرده ایم؟ آقای رئیس جمهور؛ می دانیم خزانه ای پر از بدهی، بازار سرمایه ای ویران، تحریم هایی ناجوانمردانه، اقتصادی بی ثبات، تورمی بی ثبات، فضای مجازی ولنگار و... را تحویل گرفتید، همه چیز مهیا شد تا ارزش ریال تنزل پیدا کند و لقلقه زبان معاندین بشود، اما جنابعالی بهتر می دانید در این شرایط حساس که در محاصره تبلیغاتی و رسانه ای رسانه های تروریستی قرار داریم، صندلی های مدیریت جای آزمون و خطا نیست.

وی افزود: دستگیری دلالان دلار قصه تکراری دیروز است، برای حفظ ارزش پول ملی اقدام عملیاتی و کارشناسی نیاز است. نگران کوچک شدن سفره مردم بودیم، مبادا با تصمیمات اشتباه سفره ای نماند که فرزندانمان بر سر آن بزرگ شوند. در هر زمینه ای نیاز به مدیریت صحیح داریم. ضعفمان از مدیریت است نه از کمبود منابع، تولیدکنندگان سردرگم شده اند؛ یک روز مرغ مازاد، فردا کمبود؛ یک روز صادرات میوه و فردای آن ورشستگی باغداران؛ یک روز کمبود آنتی بیوتیک و فردای آن شنیدن خبر احتکار ۱۰ ساله مواد اولیه بزرگترین کارخانه داروسازی کشور.

علیزاده یادآور شد: دیروز سخن از زمستان سخت بود و امروز قطع گاز نیروگاه ها و کارخانه ها را داریم. از ساخت یک میلیون مسکن شنیدیم، اما حاشیه نشینی مردم را دیدیدم. برای حفظ محیط زیست امید بستیم اما جنگل های سوخته و دریاچه خشک شده و هوایی پر از دود نصیبمان شد و دلیل همه این مشکلات ضعف در سیستم مدیریتی و نبود کار کارشناسی است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: وقت بازنگری است، از شما می پرسم مخاطب این بایدها کیست؟ صالح آبادی ها می روند و فرزین ها می آیند، اما روش کار همان است، بانک مرکزی تبدیل به چاپخانه پول بی پشتوانه شده است. بانک های خصوصی این موتورهای خلق پول را سر جای خود بنشانید، البته بهتر است به جای بانک خصوصی بگوییم شرکت های خانوادگی یا بنگاه های املاک که با مطالبات معوق هنگفت و ناترازی های شدید، اضافه برداشت از بانک مرکزی را رقم زدند به طوری که در برخی سالها تاثیر این اضافه برداشت ها در افزایش پایه پولی و به دنبال آن افزایش تورم غیر قابل انکار است.

علیزاده افزود: بانک های خصوصی از اهداف اصلی خود دور شده اند و شاید وقت آن رسیده که بازگشت آنها به دولت را در دستور کار قرار دهید.

نماینده مردم سپیدان در ادامه در خصوص مسائل حوزه انتخابیه اش نیز تذکراتی به برخی وزرا داد و گفت: با توجه به ظرفیت های گردشگری و طبیعت کم نظیر، این منطقه قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری در استان پهناور فارس و جنوب کشور را دارد.

وی در خصوص آب شرب حوزه انتخابیه اش به وزیر نیرو نیز تذکر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha