• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401101409090
  • خبرنگار : 50184

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کرمانشاه:

مسئولین و مردم باید به سمن‌ها باور و اعتماد داشته باشند

مسئولین و مردم باید به سمن‌ها باور و اعتماد داشته باشند

ایسنا/کرمانشاه سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد می‌توانند نقش مهمی را حوزه های مختلف بویژه کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی داشته باشند، گفت: سمن‌ها باید مورد باور و اعتماد مردم و مسئولین قرارگیرند.

فضل الله رنجبر، امروز(14 دی) در اولین رویداد همنا در کرمانشاه که با حضور تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد حوزه جوانان برگزار شد، یکی از مشکلات مهم سازمانهای مردم نهاد را عدم باور مسئولین و بخش‌هایی از بدنه جامعه به آنها دانست و اظهارکرد: تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد ظرفیت بزرگ و ارزشمندی جهت ایجاد شور و نشاط در جامعه، جلب مشارکتهای مردمی و کنترل آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری سازمانهای مردم نهاد در حوزه های مختلف در دنیا هم به اثبات رسیده، افزود: رسالت مهم و خطیر این نهادهای مردمی این است که به مسئولان و جامعه نشان دهند که توانایی‌های زیادی دارند و اگر این اتفاق بیافتد، سازمانهای مردم نهاد می توانند برنامه های مهمی را اجرا کنند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با تاکید براینکه نقش سازمانهای مردم نهاد در برنامه هفتم توسعه باید پررنگ‌تر شود، گفت: برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است و به سمت نهایی شدن می‌رود، بنابراین سازمانهای مردم نهاد می توانند با رایزنی با نمایندگان مجلس و مسئولین ذیربط تلاش کنند تا نقش خود را در این برنامه و حتی در برنامه های سالیانه بودجه پررنگ کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 540 سازمان مردم نهاد در سطح استان کرمانشاه مجوز دارند، گفت: حدود 45 درصد از این تعداد فعال هستند و در تلاشیم تا سایر سازمانهای مردم نهاد غیرفعال و راکد را هم تشویق کنیم تا وارد چرخه فعالیت شوند.

رنجبر با تاکید براینکه سازمانهای مردم نهاد ظرفیت بسیار خوبی جهت کنترل آسیب‌های اجتماعی هستند، افزود: بیشترین نقش سازمانهای مردم نهاد در کرمانشاه مربوط به امور خیریه است و در جریان زلزله سال 1396 و سیل 1398 عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دادند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم این سازمانها با همکاری دستگاه‌های ذیربط در کاهش  آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه نشین برنامه های آموزشی خوبی را اجرا می کنند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات و مسائل جامعه  نیست، اظهار کرد: اگر سازمانهای مردم نهاد مورد باور مسئولین و مردم قرار گیرند، می توانند نقش مهمی را در حل مشکلات جامعه داشته باشند و میزان مشارکت مردم را بالا ببرند و درنهایت شاهد یک جامعه موفق باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha